درخواست فوری ایران از سازمان ملل

کدخبر: ۴۹۰۵۴۹
مجید تخت روانچی سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل، خواستار اقدام فوری این سازمان برای توقف اشغالگری و تجاوزات رژیم صهیونیستی شد.
درخواست فوری ایران از سازمان ملل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز جمعه به وقت محلی در نشست سفرای کشورهای اسلامی با حضور آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن اشاره به تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی فلسطین و اقدامات رژیم صهیونیستی در حمله به مسجد الاقصی و کشتار مسلمانان روزدار فلسطین، خواستار اقدام فوری جامعه بین المللی بویژه سازمان ملل متحد جهت حمایت از مردم بی دفاع فلسطین و توقف اشغالگری و تجاوزات رژیم صهیونیستی شد.

سفرا و نمایندگان سایر کشورهای اسلامی نیز در سخنانی بر اهمیت نقش سازمان ملل در حل و فصل عادلانه مساله فلسطین و پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

در این نشست ، سفرای کشورهای اسلامی که با حضور دبیرکل سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، در خصوص موضوعات مهم جهان اسلام از جمله تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی فلسطین و هتک حرمت مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی و نیز پدیده رو به رشد اسلام هراسی مورد بحث و تبادل نظر شد.

نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست از آغاز ماه مبارک رمضان در سه هفته گذشته با تشدید جنایت های خود و یورش به مسجدالاقصی و هتک حرمت مکان های مقدس فلسطینان و مسلمانان صدها نفر را شهید، زخمی و بازداشت کردند.

پیشنهاد ایران برای محکومیت هتک حرمت به مقدسات اسلامی

در این نشست، همچنین مساله اسلام هراسی و تشدید اقدامات گروه های افراطی علیه مسلمانان در برخی از کشورهای اروپایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به پیشنهاد سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل مقرر شد در این زمینه، بیانیه مشترکی از سوی کشورهای اسلامی خطاب به رؤسای مجمع عمومی سازمان ملل متحد و شورای امنیت در محکومیت اقدام اخیر گروهای افراطی در سوئد در آتش زدن قرآن کریم و اهانت به مقدسات دین مبین اسلام تهیه و صادر شود که این پیشنهاد مورد توافق نمایندگان کشورهای اسلامی قرار گرفت.

محکومیت اقدامات تروریستی در افغانستان

در این نشست نماینده افغانستان نیز خواستار محکومیت اقدامات تروریستی در افغانستان توسط کشورهای اسلامی شد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان با محکومیت عملیات تروریستی اخیر در افغانستان که منجر به شهادت افراد بیگناه شده است از پیشنهاد نماینده افغانستان حمایت کرد. نهایتا مقرر شد در بیانیه مذکور حملات اخیر تروریستی علیه مراکز مذهبی و آموزشی در افغانستان که منجر به کشته و زخمی شدن صدها تن از مردم مظلوم افغانستان شد از سوی کشورهای اسلامی محکوم شود.

این بیانیه قرار است طی روزهای آینده از سوی نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در نیویورک صادر شود.

دبیرکل سازمان ملل در این نشست طی سخنانی با تبریک ماه مبارک رمضان به همه مسلمانان جهان، مساله فلسطین و اسلام هراسی را از موضوعات مهم بین المللی که وی توجه ویژه ای به آنها دارد، معرفی کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید