بسته شدن مرز دوغارون به دلیل اختلافات مرزی ایران و افغانستان

کدخبر: ۴۹۰۵۸۶
احمد زمانیان در خصوص بسته شدن مرز دوغارون به دنبال اختلاف به وجود آمده در مرز مشترک جمهوری اسلامی ایران و افغانستان گفت: بر اساس اطلاعات موجود امروز مرز دوغارون از دو طرف به دلیل اختلافات مرزی بسته شده است و در حال حاضر هیچ ترددی در مرز صورت نمی‌گیرد.
بسته شدن مرز دوغارون به دلیل اختلافات مرزی ایران و افغانستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی از بسته شدن مرز دوغارون از دو طرف به دلیل به دلیل مشکلات بین مرزبانان ایران و طالبان خبر داد.

احمد زمانیان در خصوص بسته شدن مرز دوغارون به دنبال اختلاف به وجود آمده در مرز مشترک جمهوری اسلامی ایران و افغانستان  اظهار کرد: بر اساس اطلاعات موجود امروز مرز دوغارون از دو طرف به دلیل اختلافات مرزی بسته شده است و در حال حاضر هیچ ترددی در مرز صورت نمی‌گیرد.

وی درباره تردد کامیون‌ها از فردا و تبادلات تجاری دو طرف افزود: البته بسته شدن مرز موقت بوده و ممکن است تا یک الی دو روز آینده این مشکل و این اختلافات برطرف شود.

رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه امروز روز تعطیل بوده است، باید منتظر تصمیم گیری‌ها در اولین روز کاری هفته یعنی فردا باشیم. با این وجود مرز بسته نخواهد ماند، زیرا افغانستان به تبادلات تجاری با ایران نیازمند است.مرز دوغارون مرز بسیار پرترددی بوده و بسته نخواهد ماند.

زمانیان افزود: هم اینک گمرک دوغارون در خراسان رضوی و همچنین گمرک اسلام قلعه از سمت افغانستان به دلیل مشکلات بین مرزبانان ایران و طالبان بسته شده است.

همچنین جواد جعفری، سرپرست گمرکات خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مرز دوغارون از صبح امروز به علت اختلافات مرزی بین ایران و افغانستان بسته شده است.

وی افزود: در حال حاضر مبادلات تجاری و تردد در مرز دوغارون متوقف شده است. منتظر هستیم تا دستورات لازم در این زمینه صادر شده تا مبادلات تجاری دوباره از سر گرفته شود. تا کنون تصمیمی در خصوص انجام مبادلات تجاری در مرز دوغارون اعلام نشده است.

آرامش در مرزهای مشترک ایران و افغانستان برقرار است

فرمانده هنگ مرزی تایباد گفت: با اشراف و تسلط اطلاعاتی و عملیاتی مرزبانان غیور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، آرامش در مرزهای مشترک ایران و افغانستان با نگاه صلح و دوستی برقرار است.

سرهنگ محمد چراغ اظهار کرد: امروز در پی اختلاف به وجود آمده در مرز مشترک جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در حوزه هنگ مرزی تایباد، نیروهای مرزی وابسته به طالبان به دلیل عدم اشرافیت به  قوانین و مقررات مرزی با ابهاماتی روبه رو شده بودند که با مذاکرات انجام شده بین مرزبانان طرفین مقرر شد به منظور شفاف سازی و حل ابهام پیش آمده، کارشناسان طرفین در حوزه مرز موضوع را بررسی کنند.

به نقل از معاونت اجتماعی فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی، مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی تایباد افزود: مرزبانان غیور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از آمادگی کامل برای تامین امنیت مرزها برخوردار بوده و در حال حاضر مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید