انتقاد چین از ریاکاری آمریکا در یک پرونده

کدخبر: ۴۹۰۶۱۱
چین به جمع دیگر کشورهای جهان در محکوم کردن حکم دادگاهی در انگلیس برای استرداد جولیان آسانژ بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس به آمریکا پیوست.
انتقاد چین از ریاکاری آمریکا در یک پرونده

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سخنگوی وزارت خارجه چین حکم دادگاهی در انگلیس برای استرداد جولیان آسانژ بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس به آمریکا را اقدامی ریاکارانه توصیف کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، چین به جمع دیگر کشورهای جهان در محکوم کردن حکم دادگاهی در انگلیس برای استرداد جولیان آسانژ بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس به آمریکا پیوست.

یکی از سخنگویان وزارت خارجه چین گفت این استرداد به خوبی طبیعت رفتار ریاکارانه دولت آمریکا را نشان می‌دهد.

این سخنگو گفت این حکم چهره ریاکارانه آمریکا در رابطه با آزادی بیان و رسانه‌ها را نشان می‌دهد. او همچنین گفت این پرونده نشان می‌دهد آمریکا مخالف همه آن‌هایی است که رسوایی‌های این کشور را افشا می‌کنند.

این روزنامه نگار استرالیایی از سال ۲۰۱۹ در زندانی در انگلیس نگهداری می‌شود. او پیشتر به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده بود. اگر آسانژ به آمریکا استرداد شود با بیش از ۱۷۰ سال زندان روبرو خواهد شد.

گروه خبرنگاران بدون مرز و دیگر گروه‌های ناظر رسانه‌ای از دولت انگلیس خواسته اند با استرداد وی به آمریکا موافقت نکند.

آسانژ در سال ۲۰۱۰ بیش از نیم میلیون سند نظامی را افشاء کرد و بخشی از آن‌ها به جنایات جنگی آمریکا در عراق و افغانستان مربوط می‌شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید