کشته شدن یک مقام طالبان بر اثر انفجار

کدخبر: ۴۹۰۸۱۴
منابع محلی در ولایت (استان) بدخشان در شمال افغانستان، از کشته‌شدن مولوی عبدالفتاح، رئیس معادن طالبان در این ولایت خبر داده‌اند.
کشته شدن یک مقام طالبان بر اثر انفجار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، العربیه اعلام کرد، در درگیری میان طالبان و دو نظامی پیشین، ۸ نظامی طالبان زخمی شده‌اند.

منابع محلی در ولایت (استان) بدخشان در شمال افغانستان، از کشته‌شدن مولوی عبدالفتاح، رئیس معادن طالبان در این ولایت خبر داده‌اند.

منابع محلی گفته‌اند، خودروی حامل مولوی عبدالفتاح،امروز یک‌شنبه، در منطقه باغ شاه شهر فیض‌آباد مرکز این ولایت هدف انفجار مین مغناطیسی قرار گرفته که در این انفجار او و یک محافظش کشته‌ شده و ۵ نظامی دیگر این گروه مجروح شده‌اند.

طالبان تا کنون در این مورد اظهارنظر نکرده است.

همزمان منابع محلی در ولایت (استان) کاپیسا در شمال کابل از وقوع درگیری مسلحانه میان نیروهای طالبان و دو نظامی حکومت پیشین در این ولایت خبر داده‌اند.

به نقل از منابع خبری، درگیری میان طالبان و دو نظامی پیشین، قبل از ظهر شنبه ۲۳ آوریل، در ولسوالی حصه دوم کاپیسا آغاز شد و پس از ۸ ساعت با کشته‌ و زخمی‌شدن دو نظامی پیشین پایان یافته است.

به گفته منابع، در این درگیری ۸ نظامی طالبان به‌‎شمول فرمانده امنیت این گروه زخمی‌ شده‌اند.

منابع خبری افزوده‌اند، درگیری زمانی آغاز شد که نیروهای طالبان برای بازداشت دو نظامی پیشین که هر دو برادر هستند اقدام کردند.

از سویی دیگر، گزارش‌ها از ولایت لوگر در ۶۵ کیلومتری کابل حاکی است که یک هواپیمای مشکوک در حال گشت‌زنی بر فراز قول‌اردو منصوری طالبان در این دیده شده است.

گفته می‌شود این هواپیما، بامداد امروز، بر فراز قول اردوی منصوری در حال گشت‌زنی بوده که هدف شلیک نیروهای طالبان قرار گرفته اما به هواپیما آسیب وارد نشده است.

پیش از خروج نیروهای خارجی از افغانستان، نظامیان آمریکایی از این پایگاه نظامی که در آن زمان بنام «کمپ پاپ شینک» یاد می‌شد استفاده می‌کردند اکنون طالبان این پایگاه نظامی را به قول اردوی منصوری تغییر نام داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید