ایمیل های فاش شده بایدن دردسرساز شد!

کدخبر: ۴۹۱۵۲۷
بررسی‌ سوابق مالی جو بایدن نشان می‌دهد که او درآمدش را در اظهارنامه مالیاتی خود ۷ میلیون دلار بیشتر از درآمدش در گزارش‌های شفافیت دولت ثبت کرده است.
ایمیل های فاش شده بایدن دردسرساز شد!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، ایمیل‌های فاش شده نشان می‌دهد که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا هزینه‌های حقوقی فرزند خود، هانتر را در قراردادی با یک شرکت دولتی چینی تقبل کرده است.

دیلی میل گزارش داد، این مدارک افشا شده، جو بایدن را بیش از پیش به معاملات تجاری پسرش هانتر بایدن نزدیک کرده و ادعاهای پیشین او مبنی بر اینکه تاکنون در این باره با هانتر صحبت نکرده است، بی‌اعتبارتر می‌کند.

بایدن پس از پایان فعالیتش به عنوان معاون ریاست‌جمهوری آمریکا در ۲۰۱۷، توانست این هزینه‌های حقوقی را از طریق درآمدهای چند میلیون دلاری شرکت‌های خود و همسرش تامین کند. بخشی از این پول‌ها از طریق سخنرانی و همچنین قراردادهای کتاب به دست آمد.

اما بررسی‌های دیلی‌ میل از سوابق مالی جو بایدن نشان می‌دهد که او درآمدش را در اظهارنامه مالیاتی خود ۷ میلیون دلار بیشتر از درآمدش در گزارش‌های شفافیت دولت ثبت کرده است.

بخشی از این اختلاف ۷ میلیون دلاری می‌تواند مربوط به درآمد جیل بایدن، همسر او و دیگر درآمدهایی باشد که لزومی برای ثبت آن‌ها در گزارش شفافیت دولت وجود نداشته است، اما با این احتساب هم می‌بینیم که ۵.۲ میلیون دلار از درآمد شرکت جو بایدن، در گزارش شفافیت دولت ثبت نشده است.

وقتی این ۵ میلیون دلار را در کنار ایمیل‌های لپتاپ هانتر بایدن قرار می‌دهیم که نشان می‌دهد ۱۰ درصد از قرارداد عظیم هانتر با چینی‌ها به پدرش می‌رسد، این سوال پیش می‌آید که آیا جو بایدن از طریق سرمایه‌گذاری خارجی کسب درآمد کرده است؟

در ۱۶ ژانویه ۲۰۱۹، «کیتی دوج»، دستیار هانتر در ایمیلی به «لیندا شاپرو»، حسابدار و «ریچارد رافنر»، دستیار جو بایدن اعلام کرد که جو بایدن پذیرفته است تا هزینه‌های حقوقی چند صد هزار دلاری هانتر را پرداخت کند.

داج گفت: امروز با هانتر درباره صورتحساب‌هایش صحبت کردم. آنطور که من متوجه شده‌ام، از آنجا که هانتر در مسیر جا افتادن در شغل خود است، پدر او (جو بایدن) این هزینه‌ها را در کوتاه‌مدت پوشش خواهد داد.

مجموع هزینه‌های ثبت شده در جدول این ایمیل، ۷۳۷ هزار و ۱۳۰ دلار است.

یکی از آخرین گزینه‌های ثبت شده در این جدول، هزینه‌های حقوقی تغییر ساختار سرمایه‌گذاری مشترک هانتر با بانک دولتی چین است.

بایدن در همان سالی که پرداخت این صورت‌حساب‌ها را بر عهده گرفت، وعده داد که «هیچ یک از اعضای خانواده» او در کاخ سفید کار نخواهد کرد، در نشست‌های اعضای کابینه حضور نخواهد داشت و «هیچ رابطه تجاری با هر شریک مرتبط با کشورهای خارجی» نخواهد داشت.

با این حال، نه تنها هانتر در سال ۲۰۲۱ به گفته جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، از ۱۰ درصد سهامش در شرکت چینی BHR دست نکشید، بلکه پدرش هم از این موضوع مطلع بوده و هزینه‌های حقوقی آن را تقبل کرده بود. این صورت‌حساب‌ها همچنین شامل مالیات‌های پرداخت نشده از سال ۲۰۱۵ نیز می‌شود که رقم آن بیش از ۴۰۰ هزار دلار است.

پسر بایدن به اتهام فرار مالیاتی، پولشویی و لابی‌گری غیرقانونی برای مشتریان خارجی تحت تحقیقات فدرال قرار دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید