ترکیه: نشست شورای راهبردی را با ایران برگزار می‌کنیم

کدخبر: ۴۹۲۱۳۰
رجب طیب اردوغان با اشاره به مسائلی که بین ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود دارد گفت: با وجود اینکه در برخی مسائل حساسیتهای مشخص خود را داشته و آن را اعلام کرده‌ایم، طبیعتاً نشست شورای عالی کمیته راهبردی را نیز دنبال کرده و خواهیم کرد.
ترکیه: نشست شورای راهبردی را با ایران برگزار می‌کنیم

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم،  رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه در بازگشت از سفر عربستان در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص تحولات در منطقه و روابط ایران و عربستان که مذاکراتی در بغداد داشته اند گفت: هنوز با ایران نشست سطح بالای کمیته راهبردی را تشکیل نداده ایم. اما باید بگویم که مسائلی بین ایران و کشورهای حاشیه خلیج(فارس) وجود دارد.

وی افزود: بخصوص موضوع یمن که یکی از موضوعات مهم جدایی طرفین است. در آنجا مسئله حوثی ها وجود دارد و حساسیت عربستان نسبت به این موضوع تداوم دارد.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: اما ما با وجود اینکه حساسیتهای مشخص خود را داشته و آن را اعلام کرده ایم، طبیعتاً این نشست شورای عالی کمیته راهبردی را نیز دنبال کرده و خواهیم کرد. در این مورد مشکل خاصی وجود ندارد.

اردوغان در خصوص همکاری در حوزه نظامی با عربستان نیز گفت: درباره همکاری با عربستان بخصوص در حوزه صنایع دفاعی گامهای مشترکی که می توانیم برداریم را با آنها در میان گذاشتیم. ما تکنولوژی را داریم و آنها سرمایه را؛ با تجمیع سرمایه و تکنولوژی می توان کار کرد. در ترکیه یا عربستان می توانیم همکاری خود را داشته باشیم و یا حتی در کشور سوم نیز این گامهای برداشتنی خواهد بود. ما باید بازارهای جدید را پیدا کنیم. در این موضوع هم توافق کردیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید