اعتراض تند نفتالی بنت به سخنان لاوروف!

کدخبر: ۴۹۲۵۸۲
اقتصادنیوز: نخست وزیر اسرائیل به اظهارات سرگئی لاوروف در مورد اینکه هیلتر یهودی بود واکنش نشان داد.
اعتراض تند نفتالی بنت به سخنان لاوروف!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، نخست وزیر اسرائیل مدعی شد که اظهارات وزیر خارجه روسیه درباره یهودیان بسیار خطرناک و خلاف واقعیت و غیرقابل قبول است.

وی افزود: هدف از مطرح کردن چنین اظهاراتی، صرفا انتقاد از یهودیان و متهم کردن آنان به ارتکاب جنایات فجیعی است که در طول تاریخ علیه آن‌ها انجام شده است.

نفتالی بنت همچنین ادعا کرد که هیچ جنگی در دوره معاصر با حادثه هولوکاست برابری نمی‌کند.

دیگر مقام‌های رژیم صهیونیستی و رهبران جامعه یهودیان هم با لحنی تند از سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه انتقاد کرده‌اند که در مصاحبه‌ای گفته بود آدولف هیتلر «ریشه یهودی داشته است».

یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل این اظهار نظر را «نابخشودنی و شرم‌آور» توصیف کرد و از وزیر خارجه روسیه خواست به خاطر این «اشتباه وحشتناک تاریخی» عذرخواهی کند.

به گزارش بی.بی.سی سخنان جنجالی سرگئی لاوروف روز یکشنبه در مصاحبه با یک شبکه ایتالیایی و در پاسخ به این سوال مطرح شد که چطور روسیه ادعا می‌کند در اوکراین به دنبال «نازی‌زدایی» است در حالی که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین خود یک یهودی است.

لاوروف در پاسخ گفت: وقتی می‌گویند «این چه جور نازی‌زدایی است وقتی خودمان یهودی هستیم» هیچ معنایی ندارد چون من فکر می‌کنم که هیتلر هم اصل و نسب یهودی داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید