نخسن وزیر عراق: عاملان حمله موشکی به پالایشگاه اربیل را تحت پیگرد قرار می دهیم

کدخبر: ۴۹۲۶۱۰
الکاظمی در گفت و گوی تلفنی با مسعود بارزانی رییس حزب دموکرات کردستان عراق گفت: نیروهای ما عوامل این حمله بزدلانه را تحت پیگرد قرار می دهند، این حملات ، تنها عزم و وحدت ملت ما را بیشتر می کند.
نخسن وزیر عراق: عاملان حمله موشکی به پالایشگاه اربیل را تحت پیگرد قرار می دهیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق گفت: نیروهای امنیتی کشور عاملان حمله موشکی به پالایشگاه نفت خبات در اربیل را شناسایی و تحت پیگرد قرار خواهند داد.

آناتولی به نقل از دفتر نخست وزیری عراق ، الکاظمی در گفت و گوی تلفنی با مسعود بارزانی رییس حزب دموکرات کردستان عراق افزود: نیروهای ما عوامل این حمله بزدلانه را تحت پیگرد قرار می دهند، این حملات ، تنها عزم و وحدت ملت ما را بیشتر می کند.

براساس این گزارش دراین گفت وگوی تلفنی طرفین اوضاع امنیتی و اقدام گروههای تروریستی در هدف قراردادن پالایشگاه نفت خبات را مورد بررسی قرار دادند .

از سوی دیگر نچیروان بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق ، روز دوشنبه از دولت مرکزی عراق خواست عاملان این حمله را شناسایی و بازداشت کنند.

بارزانی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: صرف محکوم کردن این حملات کافی نیست ، زیرا تکرار این اقدامات تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات در منطقه است و دولت مرکزی عراق باید برای توقف این حملات تلاش و اقدام جدی تری انجام دهد وبرای حل این معضل با طرفهای ذیربط در تشکیلات اقلیم کردستان عراق هماهنگی و همکاری لازم را داشته باشد.

 آژانس مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان عراق یکشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که "شش موشک که پالایشگاه نفت خبات را هدف گرفته بودند  به نزدیکی رودخانه بادینان در منطقه خبات سقوط اصابت کرده اند.

گروه رسانه ای سازمان امنیت عراق پس ازاین ، در بیانیه ای اعلام کرد که حمله موشکی که یک پالایشگاه نفت در اربیل را هدف قرار داده باعث آتش سوزی در یکی از انبارهای سوخت شده است.

استان اربیل، از جمله منطقه خبات، در ماه‌های گذشته هدف حملات موشکی و پهپادی قرار گرفته و چندین هدف نظامی و نفتی آمریکا هدف قرار گرفته اند .

در همین حال پایگاه خبری السومریه امروز دوشنبه به نقل از یک منبع آگاه از درگیری شدید بین ارتش عراق و نیروهای شبه نظامی کرد در منطقه سنجار در شمال این کشور خبر داد.

این منبع تصریح کرد: درگیری با سلاحهای سنگین و متوسط از شب گذشته بین ارتش عراق و نیروهای حفاظت سنجار آغاز شده بود.

وی افزود: با ورود شبه نظامیان کرد به مناطق مسکونی، این درگیریها صبح امروز نیز ادامه یافت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید