انتقاد زلنسکی از معیارهای ترکیه در برابر اوکراین

کدخبر: ۴۹۲۶۱۴
دفتر ریاست‌جمهوری «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که اردوغان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور ترکیه طی یک تماس تلفنی، جدیدترین تحولات اوکراین را مورد بحث و گفت‌وگو قرار دادند.
انتقاد زلنسکی از معیارهای ترکیه در برابر اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای از معیار دوگانه ترکیه درقبال اوکراین انتقاد کرده و گفت که ترکیه از یک سو به عنوان میانجی با روسیه عمل می‌کند از سوی دیگر به دنبال توسعه مسیرهای گردشگری با روسیه است.

«ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز دوشنبه در سخنانی ترکیه را به اتخاذ معیارهای دوگانه در قبال بحران اوکراین متهم کرد.

وی که با شبکه تلویزیونی ERT‌ یونان مصاحبه می‌کرد، گفت: «از یک سو، ترکیه به عنوان میانجی و حامی اوکراین با گام‌های مهم عمل می‌کند اما از سوی دیگر، شاهد توسعه مسیرهای گردشگری به خصوص برای گردشگران روس هستیم».

زلنسکی در ادامه مصاحبه خود گفت: «اینها معیارهای دوگانه بوده و ناعادلانه است».

این در حالی است که حمله روسیه به اوکراین، باعث کاهش شدید در تعداد گردشگران روس که امسال به ترکیه سفر می‌کردند، شده است.

این کاهش تعداد گردشگران روس باعث افزایش نگرانی آنکارا شده که به دنبال افزایش گردشگران و فائق آمدن بر بحران اقتصادی در این کشور شده است.

روز گذشته نیز دفتر ریاست‌جمهوری «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که اردوغان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور ترکیه طی یک تماس تلفنی، جدیدترین تحولات اوکراین را مورد بحث و گفت‌وگو قرار دادند.

«ابراهیم کالین» سخنگوی رئیس‌جمهور ترکیه روز یکشنبه گفت که ادامه مسیر ترکیه می‌تواند نقش مهمی در پایان دادن به جنگ اوکراین و روسیه ایفا کند و ترکیه به تلاش‌های فشرده خود در این زمینه ادامه می‌هد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بارها از روسیه به دلیل حمله به اوکراین انتقاد کرده است، اما همچنین تصریح کرده است که می خواهد مسیرهای ارتباطی با همتای روس خود، ولادیمیر پوتین، باز بماند.

این در حالی است که چند تحلیلگر امور نظامی آمریکایی به تازگی با بررسی تحولات اوکراین و استفاده این کشور از پهپادهای «بیرقدار» ساخت ترکیه نوشتند، روسیه در نبرد پهپادی با اوکراین  برتری کامل را ندارد، اما بیرقدارهای اوکراین نمی‌توانند پشتیبانی هوایی نزدیک ارائه دهند زیرا آنها برابر پدافند هوایی روسیه بسیار آسیب پذیر هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید