افشای فشار عربستان به سعد حریری

کدخبر: ۴۹۳۴۷۰
محافل لبنانی فاش کردند که احتمالاً حریری به فشارهای سعودی تن دهد و از حامیان خود بخواهد که انتخابات را تحریم نکنند..
افشای فشار عربستان به سعد حریری

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، محافل لبنانی از فشار غیرمستقیم ریاض به سعد حریری رئیس جریان المستقبل لبنان به منظور قانع کردن وی برای سوق دادن حامیان سنی او به سمت رأی دادن به فهرست‌های مورد حمایت ریاض در انتخابات ۱۵ مه جاری پرده برداشتند.

رأی الیوم گزارش داد، این پس از آن رخ می‌دهد که ریاض، حریری و جریان المستقبل را از ورود به انتخابات منع کرده و آن‌را وادار به خروج از روند سیاسی لبنان کرده بود به طوری که در ۲۴ ژانویه ۲۰۲۲ حریری تصمیم به عدم مشارکت در انتخابات پارلمانی گرفت که در بیروت اینگونه وانمود شد که به خواست ریاض انجام شده است.

در روزهای اخیر عناصر وابسته به سعودی در بیروت از حریری خواسته‌اند که حامیان خود و جریان المستقبل در بیروت را به رأی دادن به فهرست‌های مورد حمایت سعودی سوق دهد به ویژه که برآوردها و گزارش‌ها حاکی از آن است که حامیان حریری در راستای تحریم انتخابات یا رأی دادن علیه کسانی که آنها را خائن به حریری می‌خوانند، گام بر می‌دارند و در واقع این واکنشی از سوی حامیان حریری به خاطر دور کردن او از صحنه سیاسی است.

محافل لبنانی فاش کردند که احتمالاً حریری به فشارهای سعودی تن دهد و از حامیان خود بخواهد که انتخابات را تحریم نکنند و به فهرست‌های مورد حمایت ریاض رأی بدهند.

منابع لبنانی این سوال را مطرح کردند که آیا حامیان سنی حریری خواسته او را مورد توجه قرار می‌دهند؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید