دارایی‌های «علی محسن الاحمر» مصادره شد

کدخبر: ۴۹۳۹۱۲
بر اساس اعلام منابع آگاه، سعودی‌ها ضمن بازداشت خانگی علی محسن الاحمر، کلیه دارایی‌های او را مصادره کرده‌اند.
دارایی‌های «علی محسن الاحمر» مصادره شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، منابع آگاه نزدیک به «علی محسن الاحمر» صحت ادعاهای سعودی مبنی بر واگذاری مسئولیت الاحمر به «صغیر بن عزیز» رئیس ستاد کل نیروهای وفادار به ائتلاف سعودی، را فاش کردند.

هفتم آوریل گذشته،  «عبد ربه منصور هادی» رئیس دولت مستعفی و فراری یمن در حالی که در ریاض به سر می‌بُرد، تحت فشار سعودی‌ها «علی محسن الاحمر» معاون خود را از سمتش برکنار و بعد از آن، کلیه اختیارات خود و معاونش را به «شورای ریاستی» تحت هدایت «رشاد العلیمی» واگذار کرد.

در همان زمان گزارش‌هایی منتشر شد که حاکی از بازداشت خانگی هادی و اعضای خانواده او بود و حتی لندن برای آزادی وی و خانواده‌اش وارد میدان میانجیگری شد. حال، منابع آگاه نزدیک به الاحمر نیز می‌گویند که وی در ریاض در بازداشت خانگی به سر می‌برد و سعودی‌ها، اموال و دارایی‌های او و حتی خودروهایش در مأرب را مصادره کرده‌اند.

یکی از این منابع گفت: «سرلشکر علی محسن از افسران تحت امر صغیر بن عزیز نبود تا چیزهایی که نزدش امانت بود را به او واگذار کند. بلکه او معاون رئیس‌جمهور بود و هرگونه تحویل مسئولیتی باید به ریاست‌جمهوری باشد».

صغیر بن عزیز رئیس ستاد نیروهای یمنی وابسته به ریاض، اخیرا با ظاهر شدن در کنار تعدادی خودرو که به گفته وی از دارایی‌های الاحمر بود، مدعی شد که این خودروها امانت در دست الاحمر بوده و وی آن‌ها را تحویل داده است. اما یکی از اعضای دفتر وی می‌گوید که سعودی‌ها به بهانه تحویل قدرت از الاحمر، کلیه دارایی‌های او را مصادره کرده‌اند.

این در حالی است که ریاض، کلیه حساب‌های  هادی و فرزندانش را در بانک‌های داخلی و خارجی مصادره و بلوکه کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید