احتمال لغو سفر پاپ فرانسیس به لبنان

کدخبر: ۴۹۳۹۵۳
منابع دیپلماتیک لبنانی اعلام کردند که احتمالا سفر پاپ فرانسیس به بیروت به دلایل پزشکی لغو شود.
احتمال لغو سفر پاپ فرانسیس به لبنان

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان ممکن است سفر خود به لبنان را که برای ۱۱ و ۱۲ ژوئن برنامه‌ریزی شده بود، به دلایل پزشکی به تعویق بیاندازد.

اسپوتنیک گزارش داد، برخی منابع دیپلماتیک لبنانی از احتمال به تعویق افتادن سفر پاپ فرانسیس به این کشور در ماه آینده خبر داده‌اند.

«ماتئو برونی» مدیر دفتر مطبوعاتی پاپ فرانسیس و سخنگوی واتیکان در ماه گذشته بیانیه‌ای صادر و خاطرنشان کرد که این دیدار پاپ در حال بررسی بیشتر است.

از سوی دیگر، دفتر ریاست جمهوری لبنان اعلام کرده است که از طرف واتیکان مطلع شده که پاپ فرانسیس در ژوئن (ماه آینده) به این کشور سفر خواهد کرد.

این در حالی است که پاپ فرانسیس بارها در مورد تمایل خود برای بازید از لبنان صحبت کرده است. علاوه بر این، وی اول ماه ژوئیه سال گذشته در حضور نمایندگان جوامع مسیحی لبنان در واتیکان برای این کشور مراسم دعا برگزار کرد.

لبنان ماه‌هاست که از کمبود کالاهای اساسی، همانند سوخت، برق و دارو رنج می‌برد؛ علاوه بر این‌ها، کاهش ارزش لیره این کشور نیز قیمت ها را به طرز بی‌سابقه‌ای افزایش داده است. بیروت در حال حاضر، بحران‌های اقتصادی و سیاسی بسیار سختی را پشت سر می‌گذارد.

واتیکان قبل از این نیز، سفر رهبر کاتولیک‌های جهان به اراضی اشغالی را به خاطر اوضاع ملتهب فلسطین لغو کرده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید