معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد؛

واکسن های جدید ایرانی کرونا در نوبت تولید

کدخبر: ۴۹۴۲۵۰
اقتصادنیوز: معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در طول دوره اپیدمی کرونا ۵ شرکت دانش بنیان ایرانی توانستند به تولید واکسن کرونا ورود کنند، گفت: 2الی3شرکت دیگر در نوبت هستند که واکسن جدید کرونا را به تولید برسانند.
واکسن های جدید ایرانی کرونا در نوبت تولید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه ۲-۳واکسن جدید ایرانی کرونا در نوبت تولید هستند، گفت: ما باید در تحقق اقتصاد دانش بنیان نقش عمده ای داشته باشیم.

سورنا ستاری امروز در افتتاحیه یازدهمین دوره نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس که در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد، گفت: برگزاری چنین برنامه هایی در فضای باز مدیون کروناست؛ اپیدمی کرونا اکنون در حال به پایان رسیدن است ولی این بیماری کماکان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در طول دوره اپیدمی کرونا ۵ شرکت دانش بنیان ایرانی توانستند به تولید واکسن کرونا ورود کنند، اظهار داشت: همچنین دو الی سه شرکت دیگر در نوبت هستند که واکسن جدید کرونا را به تولید برسانند. زیرا این بیماری با گونه‌های دیگر خود را نشان می‌دهد.

ستاری با تأکید بر اینکه ورود دانش بنیان‌ها در عرصه تولید واکسن از اتفاقات بزرگ حوزه اکوسیستم فناوری و نوآوری است، خاطرنشان کرد: مواردی مانند کرونا نشان می‌دهد که ما در یک مبارزه هستیم و باید بتوانیم در این مبارزه پیروز شویم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره به تحقق اقتصاد دانش بنیان تأکید دارند و با توجه به شعار امسال، یکی از پایه‌های حرکت دولت و حکومت اقتصاد دانش بنیان پایه ریزی شده است.

وی ادامه داد: تحقق اقتصاد دانش بنیان بیشتر یک بحث فرهنگی است تا اینکه مربوط به اقتصاد باشد.

ستاری با بیان اینکه فناوران سیمرغ های حوزه فناوری هستند، گفت: این اتفاقات که در سال های اخیر رخ داده به دلیل زحمات فناوران است و این یک اتفاق بزرگ است.

وی گفت: ما در معاونت علمی اهداف بالاتری داریم. زیرا در صدد هستیم نقش عمده‌ای در اقتصاد دانش بنیان داشته باشیم.

وی با اشاره به حوزه کشاورزی و تأثیر آن در اقتصاد دانش بنیان اظهار داشت: حوزه کشاورزی یکی از بحث‌های جدی معاونت علمی و فناوری است و به صورت جدی روی این حوزه کار می‌کند.

به گفته این مقام مسئول حذف یارانه در بخش کشاورزی خدمت بزرگی را به فناوری می‌کند زیرا این یارانه می‌تواند خلاقیت نوآوران را از بین ببرد. دلیل توسعه نیافتگی کشاورزی همین یارانه بوده است که اکنون حذف شده و مسیر را برای پیشرفت فناوران باز کرده است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: اکنون یک فرصت طلایی است برای فناورانی که در حوزه کشاورزی کار می‌کنند.

وی افزود: البته که وضعیت معادن، فولاد، مس، روی و غیره بهتر از حوزه نفت و کشاورزی نیست. این صنایع هم مورد توجه معاونت علمی قرار گرفته و قرار است به دست فناوران متحول شود.

ستاری گفت: شرکت‌های فعال در حوزه صنایع و معادن، شرکت‌های پولداری هستند و می‌توانند سودآوری زیادی داشته باشند؛ تاکنون برخی از شرکت‌های دانش بنیان به این حوزه‌ها ورود پیدا کردند و ۴۰-۵۰ هزار میلیارد سودآوری کردند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص اقتصاد دانش بنیان تأکید کرد: ما از اقتصاد ۳۰۰ هزار میلیاردی در سال ۹۹ باید به عدد قابل توجهی برسیم.

وی افزود: ان شاءالله در آینده با جهت گیری های جدید و درست، منویات رهبری در خصوص اقتصاد دانش بنیان محقق شود و بدین واسطه آینده خوبی در انتظار ما باشد.

ستاری با بیان اینکه ما همه در یک جبهه می‌جنگیم، تصریح کرد: این جنگ علیه اقتصاد سنتی بخش خصوصی و بروکراسی‌های فوق وحشتناک اقتصاد نفتی در دولت‌ها و غیره است. این حرکت جمعی در قالب یک مبارزه است که می‌تواند باعث شود جهت گیری های ما سمت و سوی بهتری پیدا کند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: اکنون اکوسیستم جدیدی شکل گرفته به طوری که از فارغ التحصیلان دانشگاهی، ۳۰ نماینده مجلس بیرون آمده که توانسته اند قانون جهش تولید دانش بنیان را تدوین کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید