فرمان رهبر کره شمالی برای ورود ارتش به بحران کرونا!

کدخبر: ۴۹۵۵۸۳
اقتصادنیوز: رهبر کره شمالی ضمن انتقاد از عملکرد بخش بهداشت عمومی، به ارتش این کشور دستور داد تا عرضه دارو برای استفاده در برابر ویروس کرونا را ثبات بخشد.
فرمان رهبر کره شمالی برای ورود ارتش به بحران کرونا!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، خبرگزاری دولتی کره شمالی اعلام کرد «کیم جونگ اون» رهبر این کشور به ارتش دستور داد تا روند توزیع داروهای مرتبط با کرونا را در پایتخت این کشور تثبیت کند.

رویترز گزارش داد، رهبر کره شمالی قبل از بازدید خود از داروخانه های پایتخت گفت که اگرچه مقامات دستور توزیع ذخایر ملی دارو را صادر کرده بودند، داروخانه ها برای انجام راحت وظایف خود به خوبی مجهز نیستند.

وی همچنین نگرش، سازماندهی و اجرای غیر مسئولانه کابینه و بخش بهداشت عمومی کره شمالی را در مواجهه با شیوع کرونا مورد انتقاد قرار داد.

همزمان «یون سوک یول»، رئیس جمهور کره جنوبی نیز امروز دوشنبه اعلام کرد که از هیچ تلاشی برای کمک به همسایه شمالی در مبارزه با شیوع کرونا دریغ نخواهد کرد و از آمادگی سئول برای ارائه واکسن های کووید-۱۹ و سایر حمایت های پزشکی به این کشور خبر داد.

پیشتر و در پی شیوع گسترده کرونا در کره شمالی، کیم جونگ اون اظهار داشته بود که کشورش به دلیل گسترش این ویروس با آشفتگی بزرگ مواجه است.

رهبر کره شمالی در جلسه‌ای با مقامات این کشور مذکور از آنها خواسته بود تا از اقدامات موفق کنترل ویروس کرونا در سایر کشورها از جمله چین درس بگیرند.

پنجشنبه گذشته نخستین مورد ابتلا به کرونا در کره شمالی به ثبت رسید. در پی شناسایی این ویروس وضعیت اضطراری اعلام شد و رهبر این کشور فرمان قرنطینه سراسری را صادر کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید