انهدام ۲ جنگنده و ۱۵ پهپاد اوکراینی توسط ارتش روسیه

کدخبر: ۴۹۶۰۹۷
وزارت دفاع روسیه با ارائه آمار جدیدی از حملات شب گذشته به اوکراین، گفت ۲۷۰ ملی‌گرای اوکراینی، ۲ فروند جنگنده و ۱۵ پهپاد این کشور را نابود کرده است.
انهدام ۲ جنگنده و ۱۵ پهپاد اوکراینی توسط ارتش روسیه

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، با گذشت ۸۳ روز از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس و ادامه داشتن مذاکرات بدون نتیجه هیأت‌های روسی و اوکراینی، وزارت دفاع روسیه همچنان به ارائه آمارهای جدیدی از خسارت‌های وارد شده به ارتش اوکراین می‌پردازد.

ریانووستی گزارش داد، «ایگور کناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) گفت که از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین، ارتش روسیه ۱۷۲ جنگنده و ۱۲۵ بالگرد نظامی این کشور را منهدم کرده است.

کناشنکوف طی نشست خبری توضیح داد:‌ «در مجموع ۹۲۷ هواپیمای بدون سرنشین، ۳۱۱ سامانه پدافند موشکی، ۳۱۳۹ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، ۳۸۹ موشک‌انداز چندگانه، ۱۵۴۸ قبضه توپ و خمپاره صحرایی و همچنین ۲۹۹۷ دستگاه خودروی ویژه نظامی نیز منهدم شد».

وی در ادامه به حملات شب گذشته ارتش روسیه به مواضع نیروهای نظامی اوکراین پرداخته و اعلام کرد: «نیروی هوافضای روسیه در یک روز به ۴۱ محل تجمع نیروهای اوکراینی حمله کرده و بیش از ۲۷۰ شبه نظامی و ۵۴ قطعه تجهیزات را منهدم کرد».

بر اساس این گزارش، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اظهار داشت که موشک‌های نقطه‌زن هوا به زمین این کشور، به دو پست فرماندهی نیروهای اوکراینی اصابت کرد و محل استقرار یگان‌های مزدوران خارجی از کشورهای اروپایی در نیکولایف و کراسنوگروفکا را از بین برد.

ریانووستی به نقل از کناشنکوف نوشت:‌ «در یک فرودگاه نظامی در منطقه دنپروپتروفسک، موشک‌های دقیق نیروی هوافضای روسیه دو فروند هواپیمای سوخو-۲۴ اوکراینی را در منطقه نیکولایف، یک یگان از سامانه‌های پدافند موشکی اس-۳۰۰ و چهار انبار تسلیحات را نابود کردند».

روز گذشته، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین گفت عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین مطابق برنامه‌ریزی‌ها پیش می‌رود و عملیات‌ها تاکنون موفقیت‌آمیز و مؤثر بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید