آمار جدید اوکراین از تلفات نظامیان روسیه

کدخبر: ۴۹۶۱۲۴
وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ اوکراین تاکنون، دست‌کم 28 هزار و 300 نظامی روس در اوکراین کشته شدند.
آمار جدید اوکراین از تلفات نظامیان روسیه

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، وزارت دفاع اوکراین امروز (چهارشنبه) مدعی شده است که از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در تاریخ 24 فوریه (پنجم اسفند) تاکنون، دست‌کم 28 هزار و 300 نظامی روسیه کشته شدند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش کرد، وزارت دفاع اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد که 202 هواپیمای روسیه، 441 پهپاد و یکهزار و 251 تانک روسیه در جریان درگیری‌های اوکراین منهدم شده‌ است.

وزارت دفاع اوکراین همچنین در بیانیه خود مدعی شده است که در عملیات شبانه روز گذشته نیروهای مسلح اوکراین، حدود 400 نظامی روس کشته شدند و نیروهای اوکراینی 202 هواپیمای روسیه، 167 بالگرد و 441 پهپاد و یکهزار و 251 تانک، سه هزار و 43 خودروی زرهی و 586 توپ ارتش روسیه را از 24 فوریه تاکنون منهدم کرده‌اند.

طبق این بیانیه‌، در مجموع 199 سامانه‌ راکت‌انداز چندگانه، دو هزار و 137 خودروی زرهی، 102 موشک کروز، 91 سامانه ضدهواپیما و 13 قایق روسیه نیز در جریان عملیات نیروهای اوکراینی منهدم شده است.

ارتش اوکراین همچنین مدعی شده است که نیروهای روسیه در طول روز گذشته متحمل «بیشترین خسارات» در شرق «اسلویانسک»، مرکز « کریفیی ریه» و جنوب شرقی «زاپروژیا» شده‌اند.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای در تاریخ 25 مارس (پنجم فروردین ماه) تأیید کرد که یکهزار و 351 نامی روس در اوکراین کشته شدند و سازمان ملل برآورد کرد که دست‌کم سه هزار و 752 نفر در اوکراین کشته شدند و چهاز هزار و 62 نفر دیگر نیز از آغاز جنگ اوکراین زخمی شدند اما اعلام شد که آمار واقعی بسیار بالاتر از این ارقام است.

آژانس پناهجویان سازمان ملل نیز گزارش کرده است که بیش از 6 میلیون و 200 هزار نفر از آغاز جنگ اوکراین از این کشور به کشورهای دیگر فرار کرده‌اند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تاریخ 24 فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد اما کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس از آن زمان نه تنها اقدامی برای کاهش درگیری‌ها در اوکراین نکردند بلکه با فشار تحریم‌ها و عرضه تسلیحات سبک و سنگین به اوکراین، به آتش این ناآرامی‌ها دامن زدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید