کمک ۲۱۵ میلیون دلاری آمریکا به «کی یف»

کدخبر: ۴۹۶۲۱۳
دولت آمریکا در ادامه کمک های مالی و نظامی به اوکراین این بار قرار است ۲۱۵میلیون دلار به «کی یف» کمک غذایی ارسال کند.
کمک ۲۱۵ میلیون دلاری  آمریکا  به  «کی یف»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، تارنمای خبری آمریکایی «هیل» (TheHill) در این زمینه  گزارش داد: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا خبر داده است که اوکراین کمک فوری غذایی به مبلغ  ۲۱۵ میلیون دلار و دیگر کمک های ضروری را در آینده دریافت خواهد کرد.

به نوشته تارنمای هیل، بلینکن در جریان نشست «امنیت غذایی جهانی» در سازمان ملل متحد در روز چهارشنبه (روز گذشته) به این موضوع اشاره کرد که بزرگترین بحران غذایی جهانی در زمانه ما، به علت برخی عوامل همچون همه گیری کرونا، تغییرات آب و هوایی موجب شده و علاوه بر آن جنک اوکراین این بحران را تشدید کرده است.

تارنمای خبری هیل همچنین به نقل از بلینکن نوشت؛ «امروز با توجه به فوریت این بحران، آمریکا کمک ۲۱۵میلیون دلاری جدید و اضطراری (به اوکراین) و انجام کارهای بیشتر را اعلام می کند».

آمریکا ۲۱۵میلیون دلار به اوکراین کمک غذایی می کند

وزیر امورخارجه آمریکا درحالی از کمک جدید مالی به اوکراین خبر می دهد که  طی روزهای اخیر کنگره آمریکا کمک مالی ۴۰ میلیارد دلاری که هفت میلیارد دلار بیشتر از درخواست دولت بایدن بود را به تصویب رساند.

این بسته کمک های مالی که ابتدا در مورخ ۲۱ اردیبهشت ماه از سوی مجلس نمایندگان و سپس در ۲۷ اردیبهشت ماه توسط مجلس سنای آمریکا به تصویب رسید ، شامل کمک ۶ میلیارد دلاری تسلیحات و آموزش نظامی به اوکراین، ۸.۷ میلیارد دلار برای بازسازی انبارهای تسلیحات آمریکایی ارسال شده به اوکراین و ۳.۹ میلیارد دلار برای نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه است؛ همچنین شامل ۸.۸ میلیارد دلار حمایت اقتصادی از اوکراین، چهار میلیارد دلار کمک مالی خرید تجهیزات نظامی برای اوکراین و متحدان و ۹۰۰ میلیون دلار در زمینه مسکن، تحصیل و سایر کمک ها به پناهجویان اوکراینی در آمریکا است.پیشتر دولت جو بایدن یک بودجه تکمیلی ۳۳ میلیارد دلاری با هدف حمایت از اوکراین در چند ماه آینده از کنگره این کشور درخواست کرده بود.

جنگ اوکراین پنجم اسفندماه ۱۴۰۰ و بدنبال نادیده گرفتن نگرانی های امنیتی مسکو از سوی غرب آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید