بازدید هیات کارشناسی دولت از محل ریزش ساختمان متروپل

کدخبر: ۴۹۷۸۰۸
هیات سه نفره کارشناسی شامل مشاور معاون اول رییس‌جمهور، رییس مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی و معاون عمرانی وزارت کشور با حضور در آبادان، از محل ساختمان تخریب شده متروپل بازدید کردند.
بازدید هیات کارشناسی دولت از محل ریزش ساختمان متروپل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پیرو دستور معاون اول رییس‌جمهور مبنی بر اعزام هیات کارشناسی به محل سانحه ساختمان متروپل آبادان، محمدرضا یزدی مشاور معاون اول رئیس‌جمهور، محمدمهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی و توسعه امور شهری وزارت کشور به همراه تعدادی از اعضای هـیئت علمی مرکز تحقیقات و معاون مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی، چهارشنبه ۴ خرداد ماه از محل ساختمان تخریب شده موردنظر موسوم به برج‌های دوقلو متروپل در محله امیرکبیر (امیری) شهر آبادان بازدید کردند.

در این بازدید که بیش از ٦ ساعت به طول انجامید، نقطه نظرات رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان و شهر آبادان، معاونین اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان، نمایندگان معاونت ساختمان و مسکن وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان سازمان مدیریت بحران کشور، نمایندگان سازمان‌های مختلف امداد و نجات اعم از هلال احمر ج. ا.ا. ، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری‌های اهواز و تهران، سازمان اورژانس و خدمات درمانی استان خوزستان و آبادان و همچنین اداره مدیریت بحران شهرداری اهواز و آبادان طرح و مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، توصیه‌های کارشناسی اولیه برای ادامه عملیات آواربرداری با ملاحظات فنی و مهندسی با توجه به وضعیت ناپایدار سازه تخریب شده متروپل بر اساس مقدورات موجود در شهر آبادان ارائه و مقرر شد با دسترسی به نقشه‌های حداقلی فنی و سازه‌ای ساختمان مذکور، آسیب شناسی سانحه دلخراش برج های دوقلو متروپل با برگزاری جلسه فنی، کارشناسی و هم‌اندیشی، در محل شعبه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان در شهر آبادان ادامه یابد.

حادثه فروریزش متروپل آبادان که تا این لحظه به کشته شدن ۱۸ تن و مصدومیت بسیاری افراد همراه شده انتقاداتی را متوجه وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، سازمان نظام مهندسی و شهرداری کرده است. کارشناسان معتقدند دستگاههای مذکور آنطور که باید و شاید به وظایف خود ذیل قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان عمل نکرده‌اند. صوری‌کاری برخی مهندسان در جریان  طراحی و نظارت و بی توجهی به مبحث ۲۲ مقررات ملی درخصوص نگهداری منجر به پایین بودن عمر مفید ساختمانها و فرسودگی زودهنگام شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید