باشگاه چلسی رسما فروخته شد

کدخبر: ۴۹۸۱۲۵
اقتصادنیوز: باشگاه چلسی انگلیس به طور رسمی به یک میلیاردر آمریکایی فروخته شد.
باشگاه چلسی رسما فروخته شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین بود که بسیاری از کشورهای اروپایی در کنار تحریم دولت روسیه، افراد تاثیرگذار در اقتصاد جهان که ملیت روسی داشتند را هم تحریم کردند. در این میان رومن آبراموویچ مالک میلیاردر و سابق باشگاه چلسی هم از این اتفاق جا نماند و دولت بریتانیا اموال این مرد روس را توقیف کرد تا ناچار به فروش باشگاه چلسی شود. پس از این اتفاق سرانجام امروز (شنبه) 7 خرداد رسما اعلام شد که باشگاه چلسی به "تاد باولی" میلیاردر آمریکایی فروخته شد.

تایمز گزارش داد، کنسرسیومی  که تاد باولی میلیاردر آمریکایی در آن است سهام‌دار عمده باشگاه چلسی شد. باشگاه چلسی در سایت خود رسما انتقال مدیریت این باشگاه به تاد باولی را تایید کرد.

پیش از او رومن آبراموویچ  از سال ۲۰۰۳ به عنوان مالک باشگاه چلسی معروف شد. چلسی پس از فروخته شدن به رومن آبراموویچ، ۵ لیگ برتر، ۲ لیگ قهرمانان اروپا، ۵ جام حذفی، ۳ جام اتحادیه، ۲ عنوان قهرمانی در اروپا و یک جام جهانی باشگاه‌ها را به دست آورد.

بریتانیا آبراموویچ را متهم کرد که با ولادیمیر پوتین مرتبط است که در حمله به اوکراین نقش داشته است. این در حالی است که آبراموویچ پیوسته هرگونه ارتباط با رییس‌جمهور روسیه را رد کرده است. در نهایت بعد از فشارهای زیاد آبراموویچ تصمیم به فروش این باشگاه گرفت. تاد باولی مالک آمریکایی باشگاه‌های لیکرز و داجرز است و چهره شناخته شده‌ای در ورزش آمریکا محسوب می‌شود. 

مارتین بروتون رییس پیشین لیورپول و استیو پاگلیوکا مالک باشگاه بوستون سلتیکس و جیم رتکلیف، تاجر بریتانیایی که به خاطر حمایت مالی از تیم دوچرخه‌سواری بریتانیایی اینئوس مشهور است دیگر افرادی بودند که خواستار خرید باشگاه چلسی بودند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید