این 3 زمان در روز برای غذا خوردن خطرناک هستند!

کدخبر: ۴۹۸۷۷۶
اقتصادنیوز: یک متخصص تغذیه استرالیایی گفت که ساعت‌ های ۱۱ صبح، ۳:۱۵ بعدازظهر و ۹:۳۰ شب، سه زمان پرخطر در روز هستند که می‌توانند موجب افزایش وزن شوند .
این 3 زمان در روز برای غذا خوردن خطرناک هستند!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزیاتو، تحقیقات انجام شده توسط یک شرکت تولیدی مکمل در بریتانیا گزارش داده است که ساعت‌ های ۱۱ صبح، ۳:۱۵ بعدازظهر و ۹:۳۰ شب، سه زمان پرخطر در روز هستند که می‌توانند موجب افزایش وزن شوند و دریافتند افرادی که رژیم غذایی می‌گیرند در این زمان‌ها از روز ۷۵۰ کالری اضافه مصرف می‌کنند.

سوزی بورِل متخصص تغذیه اهل سیدنی استرالیا می‌گوید این موضوع نشان‌دهنده زمانی است که مردم عموما در طول روز تمایل به مصرف میان وعده دارند. او همچنین فهرستی از میان وعده های سالم برای خوردن در این ساعات روز برای مقابله با ولع و هوس خوردن به اشتراک گذاشت.

سه زمان خطرناک در روز برای غذا خوردن

این متخصص تغذیه معتقد است شروع روز با یک صبحانه مفصل بسیار مهم است، زیرا با این کار می‌توانید هوس مصرف کالری بیشتر در ساعت ۱۱ را از سرتان بیرون کنید. سوزی بورل می‌گوید: «مصرف کالری خیلی کم در نیمه اول روز نه تنها محرک گرسنگی و ولع در ساعات پایانی صبح است، بلکه می‌تواند شما را در مقابل پرخوری در اواخر روز نیز آسیب‌پذیرتر کند.»

تسلیم شدن در برابر این هوس نیز می‌تواند به این معنی باشد که زمان صرف ناهار تا اواخر روز به تعویق بیفتد. اما یک میان وعده سالم مثل ماست میوه‌ای یا میوه می‌تواند در صورت بروز گرسنگی به مبارزه با آن کمک کند.

سه زمان خطرناک در روز برای غذا خوردن

میل به غذا خوردن بین ساعت‌های ۳ تا ۴ بعدازظهر نیز بسیار شایع است که بسیاری از افراد برای برطرف کردن آن به گزینه‌های ناسالم سوپرمارکتی روی می‌آورند. سوزی می‌گوید: «متاسفانه غذاهایی که در این موقع از روز به عنوان میان وعده مصرف می‌کنیم اکثرا شیرین و خوشمزه هستند؛ مثل بیسکوییت، شکلات و اسنک بارها، که ما را با احساس نارضایتی و احتمال بالاتری برای مصرف میان وعده های بیشتر تا زمان شام تنها می‌گذارند.

توصیه او این است که در این زمان از روز از میان وعده های غنی از پروتئین نظیر آجیل ها، سبزیجات یا کراکر برنج استفاده کنیم.

سه زمان خطرناک در روز برای غذا خوردن

چند ساعت بعد از شام، حین تماشای برنامه های شبانه تلویزیون هم ممکن است دلتان یک خوردنی شیرین بخواهد که سوزی آن را یک عادت بد می‌داند و معتقد است خوردن تنقلات هنگام تماشای برنامه مورد علاقه‌تان شما را در معرض پرخوری قرار می‌دهد.

تنقلات مورد تایید این متخصص تغذیه برای این زمان از شب، شکلات تلخ، یک بیسکوییت یا مقدار کمی بستنی است. البته بهتر است بعد از یک ساعت معین (مثلا ۸ یا ۹ شب) دیگر چیزی نخورید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید