کویت کاردار سفارت آمریکا را فراخواند

کدخبر: ۴۹۹۳۹۱
وزارت خارجه کویت اعلام کرد که کاردار سفارت آمریکا در این کشور در پی انتشار پیامی در ارتباط با همجنسگرایی احضار شده است.
کویت کاردار سفارت آمریکا را فراخواند

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، وزارت خارجه کویت شامگاه گذشته، «جیم هولت اسنایدر» جانشین کاردار سفارت آمریکا را احضار کرد.

اسپوتنیک گزارش داد، این اقدام در پی آن صورت گرفت که صفحه توئیتری سفارت آمریکا در کویت، پیام‎‌هایی را در ارتباط با همجنسگرایی منتشر کرده بود.

وزارت امور خارجه کویت اعلام کرد که «عبداللطیف الاحمد» مشاور وزیر امور خارجه این کشور در امور آمریکا یادداشتی به طرف آمریکایی تحویل داده و در آن تأکید کرده که کویت پیام‌های منتشر شده در این زمینه را هرگز تحمل نخواهد کرد.

وزارت امور خارجه کویت در ادامه بر لزوم احترام به قوانین، مقررات جاری کشور کویت و پایبندی به عدم انتشار پیام‌هایی مشابه پیام مذکور در راستای مفاد توافق روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ وین تأکید کرد.

سفارت آمریکا با انتشار بخشی از سخنان «جو بایدن» و استفاده از پرچم همجنسگرایان در شبکه توئیتر نوشته بود: «در دفاع از حقوق انسانی جامعه ال‌جی‌بی‌تی، رئیس‌جمهور بایدن گفت: هر انسانی سزاوار احترام، عزت و زندگی بدون ترس است با چشم‌پوشی از اینکه آن‌ها چه کسانی هستند و چه کسانی را دوست دارند.» رسانه‌های کویتی گزارش دادند که این پیام سفارت آمریکا به شدت باعث خشم مردم این کشور شد و نمایندگان پارلمان کویت خواستار عذرخواهی سفارت آمریکا شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید