با وجود وتوی آمریکا، قطعنامه حمایتی فلسطین به مجمع عمومی ارجاع می‌شود

کدخبر: ۲۱۷۸۲۹
اقتصادنیوز؛ نماینده دائمی کویت در سازمان ملل اعلام کرد که بعد از وتوی قطعنامه پیشنهادی کویت در خصوص فلسطین به وسیله آمریکا، کویت در نظر دارد تا این قطعنامه را به مجمع عمومی سازمان ملل انتقال دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ «منصور العتیبی»، نماینده کویت در سازمان ملل اعلام کرده است که کویت در نظر دارد قطعنامه پیشنهادی خود در خصوص فلسطین را به مجمع عمومی سازمان ملل ارجاع دهد.

شب گذشته قطعنامه پیشنهادی کویت در خصوص فلسطین در شورای امنیت با موافقت ۱۰ کشور از ۱۵ کشور عضو مواجه شد اما آمریکا با وتو از تصویب آن جلوگیری کرد. از سوی دیگر آمریکا طرح دیگری را در خصوص تحولات اخیر نوارغزه به سود اسرائیل ارائه داده بود که ۱۱ کشور به این قطعنامه رأی ممتنع دادند و هیچ کشوری با آن موافقت نکرد.

«ریاض منصور» نماینده فلسطین به عنوان عضو ناظر در سازمان ملل نسبت به اقدام آمریکا در وتوی طرح کویت ابراز تأسف کرد و آمریکا را سپر اسرائیل در همه نهادهای بین المللی توصیف کرد. از سوی دیگر «دانی دنون» نماینده اسرائیل در سازمان ملل خواستار قرار دادن حماس در فهرست گروه های تروریستی شد.

بیش از یک ماه است که فلسطینیان در اعتراض به تصمیم ‌های آمریکا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات زده و بر حق خود در بازگشت به سرزمین‌ خود بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت تأکید می ‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید