آمریکا یک طرح ضدروسیه را کلید می‌زند

کدخبر: ۴۹۹۷۴۸
آمریکا با تشدید فشار بر اعضای سازمان امنیت و همکاری اروپا در تلاش است تا مأموریت حقیقت یاب دیگری را برای کشف جنایات جنگی ادعایی علیه روسیه کلید بزند.
آمریکا یک طرح ضدروسیه را کلید می‌زند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «مایکل کارپنتر» سفیر آمریکا در سازمان امنیت و همکاری اروپا در مصاحبه با پایگاه «دفنس وان» اعلام کرد ما در حال آماده شدن برای اعزام یک مأموریت حقیقت یاب برای بررسی شواهد جنایات جنگی و جنایات احتمالی علیه بشریت هستیم.

با این حال، روسیه می‌گوید آنچه که بنا بود یک مأموریت حقیقت یاب باشد و وظیفه ثبت نقض توافقنامه مینسک در منطقه دونباس را بر عهده داشته باشد، به یک عملیات جمع آوری اطلاعاتی تبدیل شد که در راستای منافع اوکراین و حامیان ناتو آن عمل می‌کند. بنا به گفته مقامات روسی سازمان امنیت و همکاری اروپا در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر جنایات اوکراین است.

واشنگتن در حالی تلاش می‌کند تا تحقیقاتی را در جهت کشف جنایات جنگی در اوکراین آغاز کند، که خود از همکاری با دیوان کیفری بین‌المللی امتناع می‌کند. دو سال پیش نیز آمریکا اعضای این نهاد بین المللی را به دلیل مشارکت در تحقیقات جنایات بشری ارتش این کشور در افغانستان در فهرست تحریمی خود قرار داد.

آمریکا با فشار بر متحدانش یک طرح ضد روسی را کلید می زند

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید