نصب مجدد مجسمه جنجالی زین الدین زیدان در قطر

کدخبر: ۵۰۰۱۱۷
در آستانه برگزاری جام جهانی، شیخه المیاسه آل ثانی، رئیس موزه‌های قطر علام کرد که مجسمه مشهور زین الدین زیدان دوباره در قطر نصب می‌شود.
نصب مجدد مجسمه جنجالی زین الدین زیدان در قطر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ورزش سه، از مجسمه پنج متری برنزی ضربه سر زین الدین زیدان به سینه مارکو ماتراتزی در سال 2013 در کشور قطر رونمایی شد. 

اما تنها چند روز پس از برگزاری مراسم رونمایی، برخی از مردم قطر خواهان برداشتن مجسمه به دلیل ترویج بت پرستی شدند و برخی دیگر نیز این مجسمه را تشویق به خشونت توصیف کردند. 

در نهایت دولت قطر نیز به این اعتراضات پاسخ مثبت داده و مجسمه جنجالی زین الدین زیدان را از جای خود برداشت.

 

اما شیخ المیاسه آل ثانی، رئیس موزه‌های قطر که خواهر امیر حاکم قطر نیز است، امروز خبر از نصب دوباره این اثر در فاصله 6 ماه مانده به شروع جام جهانی داده است. او در این‌رابطه گفت: "پیشرفت و تکامل در جوامع اتفاق می‌افتد. این اتفاق زمان می‌برد و ممکن است مردم در ابتدا از چیزی انتقاد کنند، اما سپس مفهوم را درک کرده و به آن عادت می‌کنند. زیدان دوست بزرگ قطر است و او یک الگوی بزرگ برای جهان عرب محسوب می‌شود. هنر نیز مانند هر چیز دیگری سلیقه‌ای است و هدف ما قدرت دادن به مردم قطر خواهد بود."

زین الدین زیدان در فینال جام جهانی 2006 با ضربه سر خود به سینه مارکو ماتراتزی مقدمات اخراج خود را فراهم کرد تا در نهایت تیم ملی فرانسه در ضربات پنالتی مغلوب ایتالیا شده و فرصت فتح عنوان قهرمانی را از دست بدهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید