وزیر بهداشت خواستار شد:

توزیع 3 وعده شیر در هفته برای تمام مقاطع تحصیلی + عکس

کدخبر: ۵۰۰۱۹۲
اقتصادنیوز: دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت از وزیر جهاد کشاورزی درخواست کرد مقدار شیر مورد نیاز طرح شیر مدرسه برای سال تحصیلی 1401-1402 را تهیه و در اختیار آموزش و پرورش قرار داده شود.
توزیع 3 وعده شیر در هفته برای تمام مقاطع تحصیلی  + عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصرایران، وزیر بهداشت در نامه ای از وزیر جهاد کشاورزی خواست که مقدار شیر مورد نیاز طرح شیر مدرسه برای سال تحصیلی 1401-1402 بر اساس سرانه هر نفر 14 لیتر، تهیه و در اختیار آموزش و پرورش قرار داده شود.

دکتر بهرام عین اللهی در این نامه با اشاره به توقف اجرای طرح شیر مدارس از سال 1398 و لزوم تامین بخشی از نیازهای تغذیه ای دانش آموزان و دریافت کلسیم  لازم برای رشد و سلامت استخوان ها افزود: بر اساس مطالعات صورت گرفته تنها 47 درصد خانوارهای کشور کلسیم مورد نیاز را از طریق مواد غذایی روزانه دریافت می کنند و مصرف شیر و لبنیات خانوارهای ایرانی (84 کیلو در سال) نصف مقدار توصیه شده جهانی (165 کیلو) است.

وزیر بهداشت می افزاید: به منظور حفظ و ارتقاء سلامت دانش آموزان لازم است برنامه توزیع شیر مدارش در کلیه مقاطع تحصیلی ابتدائی، متوسطه، مدارس شبانه روزی، مهد کودک های بهزیستی و پیش دبستانی و مراکز شبانه روزی کودکان بی سرپرست، به صورت تامین سرانه 14 لیتر و توزیع 70 نوبت شیر و سه وعده در هفته و تعداد بسته های 200 سی سی با 2.5 درصد چربی مجدداً در سال تحصیلی 1401 در دستور کار قرار گیرد.

 

 

بنا به این نامه برای کل دانش آموزان سه مقطع تحصیلی بیش از 215 میلیون لیتر شیر لازم است.

متن نامه وزیر بهداشت به وزیر جهاد کشاورزی به شرح تصویر زیر است:

وزیر بهداشت خواستار شد: توزیع 3 وعده شیر در هفته برای تمام مقاطع تحصیلی

وزیر بهداشت خواستار شد: توزیع 3 وعده شیر در هفته برای تمام مقاطع تحصیلی

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید