بازدید رئیسی از کشتارگاه صنعتی احیا شده جونقان

کدخبر: ۵۰۰۶۵۵
رئیس جمهور از کشتارگاه صنعتی جونقان که واگذاری آن به خریدار نااهل بخش خصوصی با دستور خود وی در زمان ریاست قوه قضائیه ابطال شده بود، بازدید کرد.
بازدید رئیسی از کشتارگاه صنعتی احیا شده جونقان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر به استان چهارمحال و بختیاری ضمن بازدید از کشتارگاه صنعتی جونقان، در گفتگو با مدیران و کارگران این مجموعه در جریان جزئیات فعالیت‌های آن قرار گرفت.

این کارخانه از جمله واحدهای واگذار شده در روند خصوصی‌سازی بود که با توجه به تخلفات رخ داده در جریان واگذاری آن، پس از گذشت مدتی از واگذاری و در نتیجه عدم نظارت به تعطیلی کشیده شده بود.

رئیسی در سفر قبلی خود به استان چهارمحال و بختیاری به عنوان رئیس قوه قضائیه در شهریور سال ۱۳۹۹ پس از اطلاع یافتن از جزییات تخلفات رخ داده در نحوه واگذاری این واحد صنعتی و عدم اهلیت مالک جدید، بر لزوم بازگشت آن به بیت‌المال تاکید کرده بود و در نهایت این واگداری در اسفند سال ۱۴۰۰ ابطال شد.

این کشتارگاه صنعتی که در فاصله سال‌های ۶۸ تا ۸۱ احداث شده بود، قرار بود بزرگترین کشتارگاه منطقه باشد که در آن روزانه ۲۰۰ راس دام سنگین و ۲ هزار راس دام سبک کشتار شوند و در بخش محصولات تبدیلی نیز پوست و بخش‌های دیگر این دام‌ها نیز تبدیل به چرم و کود شود.

این واحد در سال ۹۷ در روندی غیرشفاف به بخش خصوصی واگذار شد، اما تخلفات رخ داده در احراز صلاحیت و اهلیت خریدار در نهایت منجر به تعطیلی این واحد صنعتی شد.

پس از دستور رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه و پیگیری پرونده این واحد صنعتی، این کارخانه اسفند ماه سال گذشته تحویل شرکت پشتیبانی امور دام شد و در حال حاضر با ۱۰ درصد ظرفیت مشغول فعالیت است.

رئیسی در بازدید امروز خود دستور داد هر چه سریع‌تر تمهیدات لازم برای فعالیت این کشتارگاه با حداکثر ظرفیت فراهم شود، تا این واحد بتواند در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین سهم خود را در اشتغال‌آفرینی در منطقه ایفا کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید