اروپا از انگلیس شکایت کرد

کدخبر: ۵۰۲۰۸۵
کمیسیون اروپا اعلام کرد که از دولت انگلیس به دلیل نقض برخی از قوانین پسابرگزیت در ارتباط با تجارت با ایرلند شمالی شکایت کرده است.
 اروپا از انگلیس شکایت کرد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، کمیسیون اروپا به دلیل نقض برخی از قوانین پسا برگزیت از سوی انگلیس دو روند حقوقی را علیه این کشور کلید زد.

رویترز گزارش داد، پس از آنکه انگلیس برنامه‌های خود در خصوص لغو برخی از قوانین پسابرگزیت در خصوص تجارت با ایرلند شمالی را اعلام کرد، کمیسیون اروپا امروز چهارشنبه اعلام کرد شکایت قانونی را علیه لندن به راه انداخته است. همچنین کمیسیون اروپا در همین راستا یک شکایت دیگر علیه انگلیس را، که پیشتر مسکوت کرده بود، بار دیگر به جریان انداخت.

«ماروس سفکوویچ» نایب رئیس کمیسیون اروپا، ضمن انتقاد از اقدام لندن گفت تغییر یکجانبه یک توافق بین المللی هیچ توجیهی ندارد.

شکایت کمیسیون اروپا می‌تواند به وضع جریمه از سوی دیوان دادگستری اروپا علیه انگلیس منجر شود.

دولت انگلیس اخیراً طرحی را اعلام کرد که بر مبنای آن بازرسی گمرکی کالاهای وارد شده از ایرلند شمالی به انگلیس لغو می‌شود. در حالیکه بر مبنای قوانین تجاری پسابرگزیت، این قسمت از مرزهای ایرلند شمالی همچنان بخشی از بازار اتحادیه اروپا محسوب می‌شود و اقدام انگلیس نقض این بند خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید