پوتین در اجلاس کاسپین در ترکمنستان شرکت می‌کند

کدخبر: ۵۰۳۷۳۷
سخنگوی کرملین امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، رئیس جمهور روسیه در اجلاس قریب‌الوقوع کاسپین که اواخر ژوئن در ترکمنستان برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.
پوتین در اجلاس کاسپین در ترکمنستان شرکت می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در کنفرانسی خبری گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قصد دارد در اجلاس کاسپین در عشق‌آباد، پایتخت ترکمنستان شرکت کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس که امروز و فردا (جمعه) برای یک سفر غیررسمی دو روزه در روسیه به سر می‌برد با پوتین دیداری خواهد داشت.

سخنگوی کرملین همچنین تاکید کرد، در حال حاضر هیچ صحبتی درباره برچیدن مرز میان روسیه و منطقه زاپوریژیا اوکراین که بخشی از آن تحت کنترل نیروهای روسیه است، وجود ندارد.

ولادیمیر روگوف، یکی از اعضای شورای اداره نظامی-غیرنظامی منطقه زاپوریژیا گفته است، هیچ مرز دولتی نباید میان روسیه و "مناطق آزاد شده" جنوب اوکراین وجود داشته باشد.

پسکوف در این باره گفت: این یک بیانیه کاملا درست درباره این موضوع نیست. در حال حاضر هیچ صحبتی در این باره وجود ندارد.

سخنگوی کرملین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسکو هنوز از طرحی که در رسانه‌های آمریکا برای حل و فصل درگیری‌های اوکراین منتشر شده است، مطلع نیست.

مجله آمریکایی "نشنال اینترست" اوایل ماه ژوئن یک طرح صلح ۱۵ نکته‌ای برای پایان دادن به درگیری ها در اوکراین منتشر کرد و تاکید داشت که چنین توافقی می‌تواند با میانجی‌گری فرانسه، آلمان، ایتالیا، ترکیه و رژیم صهیونیستی شکل گیرد. بر اساس گزارش این مجله آمریکایی، اینها بهترین و واقع‌بینانه‌ترین شروطی هستند که اوکراین می‌تواند داشته باشد. در یکی از بندهای این طرح تصریح شده که اوکراین باید الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ میلادی را به رسمیت بشناسد.

پسکوف در این باره گفت: ما هنوز شانس آگاه شدن از این طرح را نداشته‌ایم. پس از آنکه اوکراین تمام الزامات طرف روسی را برآورده کند، این طرح صلح امکان پذیر است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید