پسکوف: به وعده‌های زلنسکی اعتماد نداریم!

کدخبر: ۴۹۹۱۲۸
سخنگوی کرملین گفت: نمی‌توانیم به وعده‌های ولودیمیر زلنسکی مبنی بر عدم استفاده از تسلیحات آمریکایی برای حمله به خاک روسیه اعتماد کنم.
پسکوف: به وعده‌های زلنسکی اعتماد نداریم!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، یک مقام ارشد آمریکایی به خبرنگاران در هفته جاری گفت: واشنگتن یازدهمین بسته کمک امنیتی به اوکراین با ارزش ۷۰۰ میلیون دلار را اعلام خواهد کرد که شامل سامانه راکتی هیرماس با برد ۳۰۰ کیلومتر می‌شود. این مقام گفت که کی‌یف به واشنگتن تضمین داده است که از این تسلیحات برای حمله به خاک روسیه استفاده نخواهد کرد.

اسپوتنیک گزارش داد، پسکوف گفت: برای اعتماد کردن، باید مواردی بوده باشد که در آن به وعده‌ها عمل شده باشد. متاسفانه ما چنین تجربه‌ای (از اوکراین) نداریم. در نتیجه، به طرف اوکراینی اعتماد نداریم.

این سخنگو افزود که این تسلیحات با «میل رهبری اوکراین برای از سرگیری مذاکرات صلح» همخوانی ندارد.

پسکوف در پاسخ به این سوال که اگر اوکراین از سامانه‌های راکت‌انداز چندگانه استفاده کند، واکنش روسیه چه خواهد بود، گفت که بهتر است درباره این احتمالات که از «بدترین سناریوها» هستند، صحبت نشود.

دیدار پوتین و زلنسکی

«پوتین فقط برای نهایی کردن سند مورد توافق با زلنسکی دیدار می‌کند، فعلا چنین سندی نداریم»

او همچنین درباره احتمال دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه با ولودیمیر زلنسکی گفت، این دیدار منتفی نشده، بلکه به تدارکات و نهایی شدن طی یک سند مکتوب نیاز دارد، اما کار بر روی این فرایند متوقف شده است.

این در حالیست که وزیر امور خارجه ترکیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که زلنسکی به رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه گفته است که برای دیدار با پوتین آماده است.

پسکوف گفت: موضع ما و موضع رئیس‌جمهوری روسیه درباره دیدار با زلنسکی مشخص است. کسی این دیدار را منتفی نمی‌داند و هرگز ندانسته، اما باید برای آن آماده‌سازی شود و منطقی است که پوتین تنها برای نهایی کردن یک سند به خصوص با زلنسکی دیدار کند (اما) کار بر روی چنین سندی از مدت‌ها پیش متوقف شده و از سر گرفته نشده است.

تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه روسیه

«روسیه، اروپا و بازارهای جهانی انرژی آسیب خواهند دید»

او همچنین به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه نفت و گاز روسیه واکنش نشان داد و گفت: این تحریم‌ها تاثیر مخربی برای اروپایی‌ها، روسیه و تمامی بازارهای جهانی انرژی خواهند داشت. البته ما در حال تغییر مسیر سوخت ارسال شده به مقاصد دیگری هستیم. این یک کار سیستماتیک و هدفمند است که به ما اجازه می‌دهد تا اثرات منفی چنین اقداماتی را کاهش دهیم.

وی افزود: اما بار دیگر تکرار می‌کنم که اروپا و اروپایی‌ها هم از اثرات مخرب این تحریم‌ها در امان نیستند؛ آن‌ها هم مجبور خواهند شد از این (شرایط) گذر کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید