برگزاری نشست کشورهای عربی، اسرائیل و آمریکا در بحرین

کدخبر: ۵۰۴۵۴۱
هیئت های آمریکا، اسرائیل و چهار کشور عربی سه شنبه در چارچوب اجلاس تکمیلی النقب، در پایتخت بحرین نشست برگزار می کنند.
برگزاری نشست کشورهای عربی، اسرائیل و آمریکا در بحرین

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، رسانه‌های رژیم صهیونیستی تاریخ اولین نشست کمیته راهبردی دیدار «النقب» در بحرین را با مشارکت هیئت تل آویو اعلام کردند.

المیادین گزارش داد، شبکه «کان» تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه اعلام کرد که اولین نشست کمیته راهبردی اجلاس موسوم به النقب فردا در منامه پایتخت بحرین برگزار می‌شود.

بنا به گزارش این شبکه، هیئت‌های نمایندگی حاضر در نشست منامه تلاش خواهند کرد رسمیت بخشیدن به این نشست را با هدف تبدیل آن به یک نهاد دائمی و پایدار بررسی کنند. در این نشست هیئت‌هایی در سطح معاونان وزیر از تل آویو و کشورهای بحرین، امارات، آمریکا، مصر و مغرب حضور خواهند داشت.

«آلون آشویتس» معاون دبیرکل وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی و «عود یوسف» معاون مدیر کل بخش خاورمیانه در این وزارتخانه، هیئت تل آویو را در نشست بحرین نمایندگی می‌کنند.

عود یوسف قبل از آغاز نشست بحرین به شبکه کان گفت: هدف این است که تلاش‌ها به چارچوبی متشکل از مجموعه‌ای از همکاری‌ها تبدیل شود و موضوعاتی از قبیل غذا و آب گرفته تا گردشگری و کشاورزی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، در نشست فردا درباره اینکه چه کسی ریاست برخی کمیته‌ای اجرایی را با هدف پیشبرد مسائل و تعیین نحوه مدیریت این مجموعه به عهده بگیرد، رایزنی می‌شود.

این رسانه‌ها افزودند که درخواست اردن برای میزبانی نشست بعدی هنوز مطرح است، اما در این دوره تنها نمایندگان کشورهایی که در مجمع النقب شرکت کردند، حضور خواهند داشت.

شبکه کان افزود: در اسرائیل تمایل بر این است که این نشست در آینده از حضور سایر کشورها استقبال کند و پس از توافق شرکت‌کنندگان، به کشورهای اروپایی نیز اجازه شرکت داده شود.

عود یوسف پیشتر گفته بود که احتمالاً عربستان سعودی در آینده در چنین نشست‌هایی شرکت کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید