برنج بخورید تا لاغر شوید!

کدخبر: ۵۰۴۷۳۶
اقتصادنیوز: اگر می‌خواهید زودتر به نتیجه وزن دل‌خواه خود برسید بهتر است از برنج قهوه‌ای استفاده کنید و آن را جایگزین برنج سفید کنید.
برنج بخورید تا لاغر شوید!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از برنا، برنج جزو مواد غذایی‌ایست که در دنیا و به‌ویژه در میان آسیایی‌ها و از جمله کشور ما جایگاه خاص و ویژه‌ای دارد و البته علاقه‌مندان فراوان. در دنیا بسیاری از غذاها با برنج سرو و خورده می‌شوند بنابراین حذف آن به‌راستی کار دشواریست.

اگر تصمیم گرفته‌اید لاغر کنید اما به‌هیچ‌روی نمی‌توانید از خوردن برنج سرباز زنید و علاقه‌ وافر شما به آن اجازه نمی‌دهد برنج را از سفره خود حذف کنید این مطلب را حتما دنبال کنید.

فیلم قمه‌کشی در لواسان

در این‌جا باید در مورد برنج توضیحی ارائه کنیم که معمولا افراد و به‌ویژه ایرانی‌ها از آن آگاهی ندارند و آن هم در مورد برنج سفید و قهوه‌ایست. باید بدانید برنج سفید یکی از انواع برنج اما ناسالم‌ترین آن‌هاست و به دلیل کربوهیدرات زیادی که دارد کالری بسیار بالا و قدرت چاق‌کنندگی زیادی دارد. شاید برایتان جالب باشد اما می‌توان برنج را با روش‌هایی پخت که میزان کالری آن کم‌تر شود.

برنج قهوه‌ای را دریابید

حتما تاکنون درباره برنج قهوه‌ای شنیده‌اید. اگر می‌خواهید زودتر به نتیجه وزن دل‌خواه خود برسید بهتر است از برنج قهوه‌ای استفاده کنید و آن را جایگزین برنج سفید کنید. همان‌گونه‌که می‌دانید برنج قهوه‌ای دارای مقادیر زیادی فیبر رژیمیست بنابراین به افزایش سوخت‌وساز بدن کمک می‌کند. به همین دلیل روند کاهش وزن سرعت بیش‌تری می‌گیرد و شما سریع‌تر به‌تناسب اندام می‌رسید. جالب است بدانید حدود ۱۰۰ گرم برنج قهوه‌ای حاوی ۱۱۱ کالری است.

امیدها به احیای برجام عامل ریزش موقت دلار! / شناسایی تاثیر سیگنال منفی دوحه بر بازار

نکاتی درباره پخت برنج رژیمی

همان‌گونه‌که گفتیم پختن برنج با روشی متفاوت می‌تواند به کم‌شدن کالری آن کمک کند. استفاده‌نکردن از روغن در پختن برنج یکی از همین راه‌هاست. 

در برنجی که می‌پزید اندکی زیره بیفزایید زیره به لاغری و کنترل فشارخون و سطح قند خون شما بسیار کمک کرده و باعث بهتر شدن طعم و مزه برنج می‌شود.

اگر روغن نارگیل در دسترستان است در پخت برنج از آن بهره ببرید چراکه این روغن میزان کالری غذا را کم می‌کند و میزان مقاومت نشاسته موجود در آن را افزایش می‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید