سفر قریب الوقوع وزیر خزانه‌داری آمریکا به آسیا+ جزئیات

کدخبر: ۵۰۷۱۴۵
وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: وزیر خزانه داری آمریکا هفته آینده به آسیا سفر می‌کند تا با مقامات ژاپن، کره جنوبی و سایر کشورهای عضو گروه 20 دیدار کند.
سفر قریب الوقوع وزیر خزانه‌داری آمریکا به آسیا+ جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس ، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا هفته آینده به آسیا سفر می‌کند تا با مقامات ژاپن، کره جنوبی و سایر کشورهای عضو گروه 20 دیدار کند.

رویترز گزارش داد؛ یلن به دنبال جلب حمایت برای تعیین سقف قیمتی برای نفت روسیه است.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد، یلن پیش از گردهمایی با مقامات دارایی گروه 20 در جزیره بالی اندونزی، نشست‌های دو جانبه‌ای در توکیو در 12 و 13 جولای خواهد داشت. در 19 جولای نیز در سئول نشست خواهد داشت.

نشست گروه 20 در 15 و 16 جولای در اندونزی برگزار خواهد شد.

بنا بر اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، این سفر بخشی از یک تلاش گسترده تر برای « تاکید مجدد نقش رهبری آمریکا در منطقه و سطح جهانی»، گسترش حمایت از تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل جنگ با اوکراین و تقویت تلاش‌ها برای پاسخ به چین که به میزان زیادی قاطعانه عمل می‌کند.

آمریکا و 7 کشور صنعتی (انگلیس، کانادا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و ژاپن) به همراه اتحادیه اروپا، هفته گذشته بر سر تعیین سقف قیمتی برای نفت صادراتی روسیه توافق کردند.

در حالی که اتحادیه اروپا در حال آماده شدن برای اعمال تحریم تدریجی نفت روسیه و ممنوعیت بیمه دریایی برای هر نفتکشی است که نفت روسیه را حمل می‌کند، جانت یلن، تعیین سقف قیمتی را راهی برای حفظ جریان نفت و جلوگیری از افزایش قیمت می‌داند.

برخی مقامات اروپایی نسبت به اینکه این سقف قیمتی چطور کار خواهد کرد، تردید دارند، به ویژه اینکه هند، چین و سایر کشورها که بیشترین میزان نفت روسیه را می‌خرند در این جمع حضور ندارند.

دومین مقام آگاه گفت: واشنگتن در حال مذاکره با تعداد بیشتری از کشورها در مورد سقف قیمتی است و پیشرفت خوبی داشته است.

وزارت خزانه داری اعلام کرد، قرار است، یلن از ژاپن برای حمایت از گروه هفت تشکر کند.

کرملین، چند روز پیش از «موضع بسیار غیردوستانه» ژاپن انتقاد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید