افزایش نگرانی‌های اطرافیان بایدن از کهولت وی

کدخبر: ۵۰۷۳۶۸
جو بایدن که به مدت ۳۶ سال نماینده ایالت دلاور در مجلس سنا بود، قبل از انتخاب به عنوان رئیس جمهوری فعلی، هشت سال نیز به عنوان معاون رئیس جمهوری در رکاب باراک اوباما تجربه حضور در کاخ سفید را داشت.
افزایش نگرانی‌های اطرافیان بایدن از کهولت وی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، تارنمای بیزینس اینسایدر اعلام کرد، مشکلات ناشی از کهولت سن رئیس جمهوری آمریکا، این روزها بدل به دغدغه اصلی اهالی کاخ سفید شده است.

این روزها مدام خبر جدیدی درباره گاف های گفتاری و رفتاری جو بایدن در سخنرانی ها و بازدیدهای روزانه اش منتشر می شود. جو بایدن که به مدت ۳۶ سال نماینده ایالت دلاور در مجلس سنا بود، قبل از انتخاب به عنوان رئیس جمهوری فعلی، هشت سال نیز به عنوان معاون رئیس جمهوری در رکاب باراک اوباما تجربه حضور در کاخ سفید را داشت.

اما همانطور که نیویورک تایمز گزارش داده است، اخیراً چندین دستیار در کاخ سفید به این پیرمرد ۷۹ ساله کمک می کنند تا امور روزانه اش با خلل کمتری مواجه شود.

تایمز درباره بایدن گزارش داد: «سطح انرژی او، اگرچه برای یک مرد هم سن و سالش قابل درک است، اما باز هم آن چیزی نیست که قبلاً بود و تعدادی دستیار استخدام شده اند تا بی سر و صدا مراقبش باشند.»

در این گزارش آمده است که بایدن گاهی اوقات «وقتی راه می‌رود، تعادلش به هم می خورد»، در حالی که برخی از دستیاران نگران این هستند که او ممکن است گاهی زمین بخورد. همچنین اشاره شده است که همین عده هنگام سخنرانی رئیس جمهوری در مراسم عمومی "نفس خود را حبس می کنند" به این امید که او بدون هیچ گاف بزرگی از اظهارات خود عبور کند.

در ماه‌های اخیر، برخی از رأی‌دهندگان دموکرات نسبت به سن بایدن ابراز نگرانی کرده‌اند.

اگر بایدن در سال ۲۰۲۴ دوباره انتخاب شود، در زمان تحلیف خود در ژانویه ۲۰۲۵، ۸۲ ساله و در پایان دوره دوم ریاست جمهوری خود ۸۶ ساله خواهد بود.

با این حال، وی اظهار کرده که قصد دارد در سال ۲۰۲۴ نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده شود؛ که به طور بالقوه می تواند با رقیب او در سال ۲۰۲۰، رئیس جمهوری سابق، دونالد ترامپ رقابت دوباره ای برپا کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید