تلاش آمریکا و اسرائیل برای ائتلاف سازی علیه حزب الله

کدخبر: ۵۰۸۱۶۲
دیپلمات ها، افسران پلیس و کارشناسان اطلاعاتی از رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی، چهار کشور دیگر خلیج فارس به همراه ۲۴ کشور دیگر در اواخر ژوئن برای یک نشست دو روزه که توسط وزارت امور خارجه آمریکا و مقامات اسرائیلی سازماندهی شده بود، گرد هم آمدند تا با آنچه "فعالیت های غیرقانونی حزب الله " می‌خوانند، مقابله کنند.
تلاش آمریکا و اسرائیل برای ائتلاف سازی علیه حزب الله

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محبوبیت حزب الله لبنان و دبیرکل آن، چنان رژیم صهیونیستی و حامی همیشگی آن یعنی آمریکا را مستاصل کرده است که در تقلایی مقامات ۳۰ کشور را گردهم آورده اند تا شاید بتوانند علیه آن ائتلاف سازی کنند.

پایگاه خبری آکسیوس روز چهارشنبه به وقت محلی و همزمان با سفر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به سرزمین های اشغالی گزارش داد، دیپلمات ها، افسران پلیس و کارشناسان اطلاعاتی از رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی، چهار کشور دیگر خلیج فارس به همراه  ۲۴ کشور دیگر در اواخر ژوئن برای یک نشست دو روزه که توسط وزارت امور خارجه آمریکا و مقامات اسرائیلی سازماندهی شده بود، گرد هم آمدند تا با آنچه "فعالیت های غیرقانونی حزب الله " می‌خوانند، مقابله کنند.

بر اساس این گزارش، به گفته یکی از مقامات امور خارجه آمریکا، نشست گروه هماهنگی اجرای قانون، که در سال ۲۰۱۴ برگزار شد، بخشی از تلاشی بود که آمریکا برای بسیج کشورها به منظور مقابله با فعالیت‌های حزب‌الله انجام داد.

۳۰ کشور در نشستی که در اروپا در تاریخ ۲۹ و ۳۰ ژوئن برگزار شد، شرکت کردند. این نخستین نشست از زمان آغاز به کار جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری آمریکا بود.

به گفته منابع آگاه، مقامات بحرین، رژیم صهیونیستی، کویت، قطر، عربستان سعودی، امارات و اغلب کشورهای اروپایی، آفریقایی و آمریکای لاتین در این نشست شرکت کردند.

به گفته یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا که در این نشست حضور داشت، در طول این نشست تلاش هایی برای پیوستن کشورهای بیشتر به ویژه در حوزه های آفریقا و آمریکای لاتین، به آنها انجام شد.

این مقام گفت که کشورهای اروپایی که اخیراً حزب الله را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده بودند، سایر کشورها را تشویق کردند که از این روش پیروی کنند. آنها مدعی شده‌اند که حزب‌الله بعد از قرار گرفتن در این فهرست، اقدام تلافی‌جویانه انجام نداده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید