بروز یک بیماری خطرناک و مرموز / تاکنون ۱۳ نفر مبتلا شده اند

کدخبر: ۵۰۸۳۳۰
منابع خبری از بروز یک بیماری خطرناک و مرموز در تانزانیا که منجر به خونریزی می‌شود، خبر دادند.
بروز یک بیماری خطرناک و مرموز / تاکنون ۱۳ نفر مبتلا شده اند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ این بیماری تاکنون ۱۳ نفر را مبتلا کرده و جان ۳ نفر را گرفته است. برای بررسی دقیق این مسئله تیمی از پزشکان و کارشناسان به این منطقه اعزام شدند.

آیفلو سیچالو، افسر ارشد پزشکی دولت تانزانیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که علائم این بیماری شامل تب، سردرد، خستگی و خونریزی بینی است. تاکنون آزمایش این بیماران از منطقه برای ویروس‌های خونریزی دهنده شناخته شده از جمله ابولا و ماربورگ و همچنین کووید-۱۹ منفی بوده است. همچنین دولت تیمی از متخصصان را تشکیل داد که در حال بررسی این بیماری ناشناخته هستند.

سامیا سولوهو حسن، رئیس جمهور تانزانیا گفت که این بیماری مرموز ممکن است ناشی از تعامل رو به رشد بین انسان و حیوانات وحشی باشد.

تانزانیا هرگز به‌ طور رسمی موردی از ابولا یا ماربورگ را ثبت نکرده است، با وجود اینکه در کشور‌های همسایه و آمریکا و انگلیس قبلاً به شهروندان خود هشدار داده بودند که ممکن است موارد گزارش نشده ابولا در این کشور وجود داشته باشد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که چند روز پیش سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد غنا دو مورد احتمالی ابتلا به ماربورگ را گزارش کرده است که در صورت تایید، اولین مورد ابتلا به این بیماری در این کشور غرب آفریقا خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید