اولین واکنش امیرعبداللهیان به بیانیه بایدن و لاپید

کدخبر: ۵۰۸۳۵۳
امیرعبداللهیان به بیانیه بایدن و لاپید واکنش نشان داد.
اولین واکنش امیرعبداللهیان به بیانیه بایدن و لاپید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به سفر بایدن به منطقه و بیانیه اخیر بایدن و لاپید در توئیتی نوشت: جمهوری اسلامی ایران با قدرت و منطق در مسیر توسعه پایدار اقتصادی و تلاش عزتمند برای لغو تحریم‌ها به مسیر خود ادامه می‌دهد.

وی تصریح کرد: هرگز از حقوق مسلم ملت بزرگ ایران کوتاه نخواهیم آمد.

وزیر خارجه با ذکر این نکته که «دستیابی به توافق خوب، قوی و پایدار هدف ماست،» خاطرنشان کرد: بی تردید خیمه شب بازی کاخ سفید و صهیونیسم در منطقه، ما را مصمم‌تر می‌سازد.

به گزارش  فارس، «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده و «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سفر بایدن به سرزمین‌های اشغالی، «بیانیه مشترک بیت‌المقدس» را امضا و در آن بر لزوم توسعه روابط بیشتر رژیم تل آویو با کشورهای منطقه تأکید کردند. در این بیانیه آمده است که واشنگتن به امنیت رژیم اسرائیل و حفظ برتری نظامی [ادعایی] این رژیم در منطقه همچنان پایبند است و اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد و آمریکا آماده است تا از تمام عناصر قدرت ملی خود برای اطمینان از این نتیجه استفاده کند و همچنین خود را متعهد به مقابله با فعالیت‌های مستقیم ایران یا فعالیت‌هایی که از طریق گروههای همسو با خود همچون حزب‌الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی انجام می‌دهد، می‌داند.

این بیانیه واکنش ایران را به همراه داشت و سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به آن اعلام کرد: تا وقتی که دولت جعلی «اسرائیل» ایستگاه اول سفر روسای جمهور آمریکاست و هدف اول هم حفظ امنیت و برتری آن است، ملت‌ها و کشورهای منطقه به صلح و ثبات و آرامش نخواهند رسید. 

به گزارش فارس، پس از سفر اخیر «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران برای نخستین بار در دولت سیزدهم و در پی گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان به منظور گفت‌وگو درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها، توافق شد که مذاکراتی که اسفند ماه در وین متوقف شده بود، دوباره از سر گرفته شود. در همین راستا مذاکرات روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفتم و هشتم تیر ماه در دوحه پایتخت قطر برگزار شد. مذاکراتی غیرمستقیم بین ایران و آمریکا و به واسطه «انریکه مورا» معاون بورل و هماهنگ کننده گفت‌وگوها.

وزیر امور خارجه پیش از این در گفت‌وگویی با بیان این‌که یک ایده به آمریکایی‌ها پیشنهاد کردیم، به تعویق انداختن موضوعات مرتبط با لیست سیاه، اما باید مطمئن شویم که شرکت‌های ایرانی از مزایای اقتصادی در برجام برخوردار می‌شوند، گفت: هر زمان که مذاکرات به نتیجه‌ای برسد، دوربین‌ها را دوباره وارد مدار می‌کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید