هشدار روسیه به اوکراین/ حمله کنید قیامت به پا خواهیم کرد!

کدخبر: ۵۰۹۰۳۱
دیمیتری مدودوف به اوکراین هشدار داد که در صورت وقوع حمله به شبه‌جزیره کریمه، قیامت به پا خواهد شد.
هشدار روسیه به اوکراین/ حمله کنید قیامت به پا خواهیم کرد!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، «دیمیتری مدودوف» معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه هشدار داد اگر اوکراین به شبه‌جزیره کریمه حمله کند، قیامت به‌پا خواهد شد.

خبرگزاری «تاس» گزارش داد، این مقام روس در ملاقات با کهنه‌سربازان جنگ جهانی دوم گفت: «مطلع هستید زمانی که رئیس جمهور تصمیم به اجرای عملیات نظامی ویژه گرفت، چه اهدافی برای آن تعیین شد. این تصمیمی از سر اجبار بود».

مدودوف درباره دلایل جنگ اوکراین افزود: «گسترش بی‌وقفه ناتو، امتناع از پذیرش نگرانی‌های ما، امتناع اوکراین از درگیری‌هایی که از سال ۲۰۱۴ شعله‌ور شده بودند و موجب رنج بسیاری از مردم دونباس شده بودند. هیچکس آمادگی شنیدن این‌ها را نداشت، گویی این مسائل وجود نداشتند. [غربی‌ها می‌گفتند] ناتو تهدیدی برای شما نیست، اتفاق مهمی نیفتاده چند کشور بیشتر عضو می‌شوند. در واقع ما کاملا شاهد بودیم که این مسئله تهدیدی مستقیم علیه ما بود، به‌خصوص با توجهبه شرایطی که در کریمه رخ داد».

او با مثال زدن اوضاع پیرامون شبه‌جزیره کریمه گفت:‌ «اگر هر کشوری، اوکراین یا عضوی از ناتو گمان کند کریمه بخشی از روسیه نیست، این در واقع تهدیدی سیستماتیک برای ما محسوب می‌شود و اگر این کشور عضو ناتو باشد تهدیدی دائم برای ما محسوب می‌شود».

این مقام امنیتی روس با برخی در تلاش هستند روسیه را با حمله به کریمه و نظایر آن تهدید کنند «اما اگر چنین چیزی رخ دهد، با قیامتی مواجه خواهند شد که بسیار سریع و فوری و سخت خواهد بود و راه فراری از آن وجود نخواهد داشت. با این حال آن‌ها به اقدامات تحریک‌آمیز با اظهارات خود ادامه می‌دهند».

مدودوف با اشاره به اینکه در هر صورت اهداف روسیه در اوکراین از جمله خلع‌سلاح و نازی‌زدایی این کشور محقق خواهد شد گفت: «تلاش‌های بی‌پایان برای ادامه دادن به این کارزار، همچنان که امروزه آنطور که می‌گویند تا کشته شدن آخرین اوکراینی خواهند جنگید را شاهد آن هستیم. علی‌رغم تلاش آن‌ها برای جنگیدن، مشخصاً به فروپاشی رژیم سیاسی اوکراین منتج خواهد شد».

او همچنین گفت: «تلاش جمعی غرب این است که ترمز توسعه ما را بکشند. ایالات متحده و برخی کشورهای اروپایی عمیقاً علاقه‌مند هستند تا جایی که می‌توانند مانع از توسعه روسیه شوند. در برخی زمینه‌ها آن‌ها به ما و قابلیت‌های ما رشک می‌برند و از سوی دیگر شاید از ما می‌ترسند و این تکلیف ادراکی، سال به سال عوض نشده و از دولتی به دولت دیگر منتقل می‌شود».

رئیس جمهور سابق روسیه با اشاره به اینکه جنگ اوکراین به نفع اروپا نیست گفت: «فکر می‌کنم کسانی که اکنون این رژیم [کی‌یف] را تغذیه می‌کنند و پول و تسلیحات به آن‌ها می‌دهند تا درگیری‌ها به صورت بی‌پایان ادامه داشته باشد، دیر یا زود تحقق اهداف روسیه در اوکراین را خواهند دید».

مدودوف افزود، اوضاع برای آمریکا متفاوت است و هرچه «شرایط در اروپا بدتر شود برای آن‌ها بهتر است». وی با اشاره به اینکه آمریکا در قاره خود جنگ نمی‌کند اما در سایر نقاط جهان جنگ‌افروزی می‌کند، سوریه، ویتنام، کره و عراق را مثال زد و گفت:‌ «آیا این کشورها در قاره آمریکا هستند؟ مطلقا نه. امیدوارم اروپایی‌ها نیز نهایتا این را بفهمند».

او درباره نقش روسیه در جنگ اوکراین گفت: «این تصمیم در مطابقت کامل با قوانین و اصول منشور سازمان ملل است. به یاد داشته باشید که هر کشوری حق دفاع از خود را دارد و هر کشوری می‌تواند به شکل پیشگیرانه دفاع از خود را انجام دهد. این [جنگ] پاسخ به اقدام خصمانه کشر دیگری نیست بلکه اقدامی پیشگیرانه برای خنثی کردن یک تهدید نظامی است».

این مقام ارشد روس افزود: «افرادی که در آنجا (اوکراین) در قدرت هستند، حلقه‌های ملی‌گراها، تهدیدی جدی علیه امنیت ما محسوب می‌شوند. آن‌ها تهدیدی برای امنیت دونباس محسوب می‌شوند و بسیاری از مردم این منطقه توسط رژیم اوکراین تحت فشار قرار گرفته بودند».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید