این نوشیدنی ها باعث سردرد می شوند

کدخبر: ۵۰۹۰۹۷
اقتصادنیوز: آبمیوه ها حاوی مقادیر بالایی قند هستند که ارتباط مستقیمی با سیستم عصبی دارند. نوشیدن آبمیوه به خودی خود باعث افزایش و افت شدید قند می شود.
این نوشیدنی ها باعث سردرد می شوند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سیناپرس، برخی انواع سردردها از موقعیت های مختلفی چون استرس، آلرژی، کم آبی بدن و حتی رژیم غذایی ناشی می شوند. اگرچه راه هایی برای درمان سردرد وجود دارد اما گاهی مقاوم تر می شوند و به این راحتی ها از دستشان خلاص نمی شوید، بنابراین بهترین راه پیشگیری از بروز آنهاست.

 

شاید وقت آن رسیده باشد که رژیم غذایی خود را تغییر دهید. یکی از مواردی که باید در آن دقت کنید، این است که مراقب نوشیدنی هایی که می خورید باشید و برخی از آنها را از رژیم روزانه تان حذف کنید. 

نوشیدنی های انرژی زا

بسیاری از نوشیدنی های انرژی زا حجم بالایی قند، کافئین و مواد گیاهی افرودنی دارند تا از این طریق انرژی بدنتان را افزایش دهند. با این که مصرف یکی از این نوشیدنی ها ممکن است انرژی شما را برای یک یا دو ساعت بالاتر ببرند، اما همین مواد به کار رفته در آنها می تواند به دلیل خاصیت دفع آب کافئین و قند، باعث بروز سردرد و خستگی شوند. 

آبمیوه

آبمیوه ها حاوی مقادیر بالایی قند هستند که ارتباط مستقیمی با سیستم عصبی دارند. نوشیدن آبمیوه به خودی خود باعث افزایش و افت شدید قند می شود. این نوسان سریع ایجاد شده خود می تواند عاملی برای بروز سردرد باشد.

اگر می خواهید یک نوشیدنی بدون قند را تجربه کنید، توصیه می کنیم از آبمیوه های فشرده که اغلب سبزیجات را تشکیل می دهند، مصرف کنید که سرشار از فیبر بوده و نسبت به میوه ها قند کم تری دارند. در این مورد اطمینان حاصل کنید که آبمیوه ای که می خورید فاقد قند باشد و مواد تشکیل دهنده آن هم باید میوه ها و سبزیجات بدون هیچ ماده اضافی باشد. 

قهوه

زمانی که تعداد مصرف قهوه در طول روز افزایش می یابد، ممکن است در شما نوعی عادت به مصرف این نوشدینی ایجاد کند. یک فنجان قهوه ممکن است به کاهش سردرد کمک کند اما زمانی که بیشتر از یک یا دو فنجان بخورید، همین نوشیدنی می تواند عاملی برای ابتلا به سردرد شود. 

محققان می گویند قهوه عروق خونی را باریک می کند. اما با خارج شدن قهوه از بدن، عروق خونی گشاد می شوند و سپس فشار خون بالا می رود و این اتفاق می تواند باعث بروز سردرد شود. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید