مکالمه تلفنی پلوسی و بلینکن فاش شد!

کدخبر: ۵۰۹۷۹۰
منابع آگاه فاش کردند که پلوسی به بلینکن گفته است که روسیه را به عنوان کشور تروریستی نام گذاری کنید، وگرنه کنگره این کار را خواهد کرد.
مکالمه تلفنی پلوسی و بلینکن فاش شد!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در پیامی به «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه این کشور به او گفته است: روسیه را به عنوان کشور حامی تروریسم معرفی کنید، در غیر این صورت کنگره این کار را خواهد کرد.

پولیتیکو گزارش داد، این هشدار که در اوایل این هفته در تماسی بین این دو صورت گرفت، توسط دو منبع آگاه فاش شده، اگرچه سخنگویان وزارت امور خارجه و دفتر پلوسی از اظهار نظر در این ارتباط خودداری کردند.

در حال حاضر کنگره آمریکا این اختیار را به وزیر امور خارجه داده است که روسیه را به عنوان دولت حامی تروریسم معرفی کند. با این حال، برخی در کنگره می‌گویند که قانون‌گذاران می‌توانند قانونی را برای معرفی روسیه به عنوان «دولت حامی تروریسم» بدون تصمیم وزارت خارجه تصویب کنند و بدین ترتیب ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را به تنهایی تحت فشار قرار دهند.

یکی از دستیاران پلوسی گفت: هیچ دلیل قانونی وجود ندارد که کنگره نتواند قانونی را برای معرفی روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم تصویب کند. تصویب قوانین کنگره آشکارا مسیر پیچیده‌تری نسبت به اقدام وزیر دارد، اما به دولت پوشش سیاسی لازم برای تشدید فشار اقتصادی و لفاظی علیه پوتین می‌دهد.

پلوسی صبح پنجشنبه با کنایه غیرمستقیم به وزارت خارجه آمریکا گفته بود که نامگذاری روسیه به عنوان دولت حامی تروریسم خیلی دیر شده است.

اظهارات پلوسی به بلینکن نشان دهنده شکاف در اقدامات مرتبط با روسیه است که قانونگذاران از دولت می‌خواهند آن را انجام دهد، اما وزیر به راحتی قادر به انجام نیست.

به گفته وزارت امور خارجه، برچسب «حامی تروریسم» مضمون قوانین تحریمی دیگری است که افراد و کشورهای بیشتری را مجازات می‌کند، به این معنی که ایالات متحده ممکن است مجبور شود تحریم‌های خود را بسیار گسترده‌تر از بخش‌های خاص اقتصاد روسیه گسترش دهد.

«ند پرایس»، سخنگوی وزارت امور خارجه در ماه آوریل به خبرنگاران گفته بود: «تحریم‌هایی که ما علیه روسیه اعمال کرده‌ایم همان گام‌هایی است که برای تعیین دولت حامی تروریسم انجام می‌شود.»

با این حال، برخی از کارشناسان می‌گویند این اقدام فشار بر کرملین را تشدید می‌کند و برای آمریکایی‌ها کلیه معاملات با روسیه را تقریباً غیرممکن می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید