دنیای جذاب یک توسعه دهنده وب

چگونه یک توسعه دهنده وب شویم؟

کدخبر: ۵۱۰۰۶۲
به‌عنوان یک توسعه‌دهنده وب، می‌توانید برای یک شرکت یا آژانس کار کنید، یا به‌عنوان یک فریلنسر پروژه‌هایی را برای مشتریان فردی انجام دید.
چگونه یک توسعه دهنده وب شویم؟

به گزارش اقتصادنیوز، وب سایت Coursera در مقاله ای به موضوع «توسعه وب» و «توسعه دهندگان وبسایت» پرداخته است. در این مطلب ضمن اشاره به مسئولیت و وظایف توسعه دهنده وب، توضیح داده شده است که چطور می توان یک توسعه دهنده وب شد.

توسعه دهنده وب و مسئولیت آن 

کار یک «توسعه دهنده وب» ایجاد وب سایت است. درحالی که نقش اصلی آنها اطمینان از جذابیت بصری و پیچیده نبودن آن است، اما بسیاری از توسعه دهندگان وب نیز مسئول عملکرد و ظرفیت وب سایت هستند.
 
به‌عنوان یک توسعه‌دهنده وب، می‌توانید برای یک شرکت یا آژانس کار کنید، یا به‌عنوان یک فریلنسر پروژه‌هایی را برای مشتریان فردی انجام دید.
 
وظایف توسعه دهنده وب بسته به موقعیت کاری که دارد متفاوت خواهد بود، اما مسئولیت های روزانه ممکن است به طور کلی شامل موارد زیر باشد:
 
1-طراحی رابط کاربری و منوهای ناوبری(navigation bar )
2-نوشتن و بررسی کد برای سایت‌ها، معمولاً HTML، XML  یا جاوا اسکریپت
3-ادغام محتوای چند رسانه ای در سایت
4-تست برنامه های کاربردی وب
5-عیب یابی مشکلات عملکرد یا تجربه کاربری
6-همکاری با طراحان، توسعه دهندگان و ذینفعان

توسعه دهندگان وب چند دسته هستند؟

توسعه دهندگان وب معمولاً در یکی از این سه دسته قرار می گیرند: توسعه دهندگان بک اند( Back-end)، توسعه دهندگان فرانت اند(Front-end) و توسعه دهندگان فول استک (Full-stack). برخی از توسعه دهندگان وب نیز به عنوان مدیر وب سایت کار می کنند.

بیایید نگاهی دقیق تر به هر یک از این نقش ها بیندازیم.

توسعه دهندگان وب بک اند، ساختار وب سایت را ایجاد می کنند، کد می نویسند و کارکرد کد را تأیید می کنند.کد نوشته شده توسط توسعه دهندگان بک اند به مرورگرها کمک می کند تا با اطلاعات پایگاه داده ارتباط برقرار کنند. کار اصلی آنها این است که مطمئن شوند که داده ها یا خدمات درخواست شده توسط سیستم یا نرم افزار فرانت اند به درستی کار می کنند.
 
بک اند ترکیبی از پایگاه داده و نرم افزار نوشته شده به زبان سمت سرور است که بر روی سرورهای وب،سرور های ابری یا ترکیبی از هردو اجرا می شود.توسعه دهندگان بک اند از زبان هایی مانندJava،Ruby،Python،Net و ابزار هایی مانند SQL Server،Oracle،MySQL برای ساختن اپلیکیشن استفاده می شود. (منظورت کاربران است؟ نه یکم مبهم معنی شده الان بهترشو جایگزین کردم)
 
توسعه دهندگان وب فرانت اند روی بخش بصری وب سایت کار می کنند - صفحاتی که بازدیدکنندگان می بینند و با آنها ارتباط برقرار می کنند (که به عنوان رابط کاربری نیز شناخته می شود).
 
 آنها طرح فیزیکی هر صفحه را طراحی می کنند، گرافیک ها را یکپارچه می کنند و از HTML و جاوا اسکریپت برای بهبود سایت استفاده می کنند. شما می توانید مهارت های ضروری توسعه وب front-end را با گواهینامه حرفه ای توسعه دهنده Front-End Meta بدست آورید.

توسعه دهندگان فول استک کار توسعه دهندگان Back-end و Front-end را انجام می دهند. این توسعه دهندگان دانش ساخت یک وب سایت کامل را دارند و ممکن است برای سازمان هایی که بودجه یک تیم وب سایت بزرگ را ندارند کار کنند. 

اگر به توسعه وب  full-stack علاقه دارید، گواهینامه حرفه ای توسعه دهنده Full-Stack IBM را در نظر بگیرید.
توسعه دهنده وب

چگونه یک توسعه دهنده وب شویم؟

برای تبدیل شدن به یک توسعه‌دهنده وب سطح ابتدایی، آموزش رسمی همیشه لازم نیست. برخی از توسعه دهندگان وب دارای مدرک کاردانی یا لیسانس در طراحی وب سایت یا علوم کامپیوتر هستند، اما برخی دیگر هستند که خوشان یاد میگیرند که چگونه وب سایت ها را کدنویسی و طراحی کنند. در حالی که کسب مدرک می تواند شما را به کاندیدای رقابتی تر تبدیل کند، یک  نمونه کار ( عبارت عامه پسند تر جاش بذار اینو بذار توی پرانتز پورتفولیو : سبد سهام ) قوی می تواند تا حد زیادی به اعتبار مهارت های شما برای کارفرمایان بالقوه کمک کند.
 
اگر شما علاقه مند به تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وب هستید، چند قدم باید بردارید؛
 

1-ایجاد مهارت های توسعه دهنده وب؛

کارفرمایان و مشتریان معمولاً از توسعه دهندگان وب انتظار دارند که مهارت های خاصی داشته باشند که نشان دهنده توانایی آنها در ارائه الزامات وب سایت باشد. اگر به حرفه ای به عنوان یک توسعه دهنده وب علاقه مند هستید، این ها مهارت هایی هستند که می توانید برای ایجاد پایه ای برای موفقیت روی آنها تمرکز کنید.

مهارتهای فنی

کدنویسی: زبان های برنامه نویسی رایج عبارتند از HTML، PHP، شیوه نامه های آبشاری و جاوا اسکریپت برای طراحی فرانت اند.  اگر می‌خواهید توسعه Back-end را انجام دهید، یادگیری Python، Java یا Ruby را در نظر بگیرید.

طراحی واکنش گرا: افراد از دستگاه های مختلفی برای مشاهده وب سایت ها استفاده می کنند. توسعه‌دهندگان باید بتوانند سایت‌هایی ایجاد کنند که در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها به همان اندازه که روی صفحه‌ نمایش رایانه ظاهر می‌شوند، خوب به نظر برسند.

سئوی فنی: بسیاری از عوامل طراحی وب سایت می توانند بر رتبه سایت در موتوهای جستجو تأثیر بگذارند. درک اینکه چگونه موتوهای جستجو سایت ها را رتبه بندی می کنند در کار یک توسعه دهنده مفید است.

کنترل نسخه: به شما امکان می دهد هر بار که با مشکلی مواجه می شوید، تغییرات کد منبع را بدون شروع از ابتدا ردیابی و کنترل کنید.

طراحی بصری: درک اصول اولیه طراحی، مانند نحوه استفاده از فضای سفید، انتخاب فونت و ترکیب تصاویر می تواند بازارپسندی شما را افزایش دهد.

مهارت های محل کار برای توسعه دهنده وب

برای یک توسعه دهنده وب چه مهارت هایی در محل کار ضروری است؛

ارتباطات: توسعه دهندگان وب در هر مرحله از پروژه زمانی را صرف بحث درباره ایده های طراحی با مشتریان و اعضای تیم خود می کنند.
 
خدمات مشتری: یک توسعه دهنده وب، وب سایت هایی را برای استفاده مشتری ایجاد می کند و برای دستیابی به بهترین نتایج باید روی مشتری متمرکز بماند.
 
جزئیات گرا: جزئیات کوچک، مانند یک تغییر کوچک در کد، می تواند تفاوت بزرگی در نحوه عملکرد یک وب سایت ایجاد کند.
 
سازمان: پیگیری مهلت‌ها، وظایف پروژه، گردش کار و بودجه مفید است اگر می‌خواهید طراحی وب‌سایت را به موقع انجام دهید.
 
حل مسئله: توسعه دهندگان وب اغلب هنگام طراحی وب سایت با مشکلاتی مواجه می شوند. آنها باید حوصله و توانایی شناسایی مشکلات در
طراحی یا کدنویسی و حل آنها را به روشی روشمند داشته باشند.

2- مدرک علوم کامپیوتر یا طراحی وب را در نظر بگیرید

برای به دست آوردن شغل در توسعه وب نیاز به مدرک ندارید، اما داشتن مدرک مطمئناً می تواند کمک کند. اگر در حال حاضر دانش آموز هستید (یا در فکر گرفتن مدرک هستید)، ممکن است برخی از رشته ها برای اهداف شغلی شما مناسب تر از بقیه باشند. 
 
اگر بیشتر به توسعه وب بک‌اند علاقه دارید، یک برنامه مدرک در علوم کامپیوتر را در نظر بگیرید. اگر احساس می‌کنید بیشتر به سمت توسعه front-end کشیده می‌شوید، ممکن است مدرک طراحی وب یا تجربه کاربری (UX) را انتخاب کنید.

3-  یک دوره در زمینه توسعه وب بگذرانید

برای کار به عنوان یک توسعه دهنده وب لزوماً به آموزش رسمی نیاز ندارید. این امکان وجود دارد که مهارت های مورد نیاز خود را به تنهایی به دست آورید. به عنوان مثال، می‌توانید دوره‌ای برای یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی مانند HTML، جاوا اسکریپت یا CSS بگذرانید و سپس آنچه را که یاد می‌گیرید در وب‌سایت خود عملی کنید.

با تکمیل یک دوره آنلاین در توسعه وب، مانند طراحی وب برای همه و مبانی توسعه وب و کدنویسی از دانشگاه، می توانید مهارت‌هایی را در حین تکمیل پروژه های توسعه برای نمونه کار خود ایجاد کنید.

توسعه دهنده وب

4- یک رزومه از کار توسعه وب ساخته شود

به عنوان یک توسعه دهنده وب، نمونه کارهای شما اغلب یکی از مهم ترین بخش های رزومه شما است. این مجموعه از پروژه ها به کارفرمایان بالقوه نشان می دهد که شما قادر به ایجاد چه چیزی هستید. انواع پروژه هایی را که نمایانگر کاری است که می خواهید انجام دهید، بگنجانید. اگر کدی را وارد می‌کنید، حتماً آن را حاشیه‌نویسی کنید تا روند فکرتان نشان داده شود.

5- گواهینامه بگیرید

کسب گواهینامه می تواند مجموعه مهارت های شما را برای کارفرمایان بالقوه معتبر کند. طیف وسیعی از گزینه‌های عمومی و خاص فروشنده را خواهید دید، از جمله Adobe Certified Expert (ACE)، Microsoft Certified Solutions Associate (MCSD)، Amazon Web Services (AWS) Developer Certified، یا Zend Certified PHP Engineer.

ترجمه از؛ ایلیا عسگری

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید