وارد کردن اطلاعات یا دیتا اینتری، شغلی برای کسب درآمد از خانه

کدخبر: ۴۹۱۱۹۰
امروزه با پیشرفت روز‌افزون تکنولوژی، تولید و جمع‌آوری داده‌ها برای شرکت‌های بزرگ و کوچک نیز به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کسب و کار‌ها تبدیل شده است.
وارد کردن اطلاعات یا دیتا اینتری، شغلی برای کسب درآمد از خانه

 در این میان افراد می‌توانند به عنوان متخصص وارد کردن اطلاعات در کسب و کار‌های متفاوت فعالیت داشته و در نتیجه از فرصت درآمد‌سازی مناسبی برای خود برخوردار شوند.

همچنین در نظر داشته باشید که شغل دیتا اینتری (Data Entry) یا ورود داده‌ها، نیازمند سطحی از مهارت‌های کار با کامپیوتر و آشنایی با نرم‌افزار‌هایی نظیر مایکروسافت آفیس و زیر مجموعه‌های آن شامل اکسل، ورد، پاورپوینت و ... است که در نتیجه باعث می‌شود تا افراد بتوانند با فرآیند‌های مختلفی نظیر تایپ و یا ضبط صدا، به وارد کردن داده‌ها در کامپیوتر بپردازند.

در ادامه‌ی این مطلب هر آنچه که لازم است درباره شغل دیتا اینتری بدانید با شما در میان می‌گذاریم. پس با ما همراه باشید.

شغل دیتا اینتری چیست؟

در دنیای امروزی سازمان‌ها و ادارات بسیاری خواستار وارد کردن داده‌ها و اطلاعات به سرور‌های خود هستند و یا تمایل دارند که برخی از اطلاعات خود را به سامانه‌های آنلاین وارد کنند. در این راستا می‌توان با استخدام نیروی دیتا اینتری (Data Entry) مجموعه‌ای از فعالیت‌ها برای آماده‌سازی، بارگذاری محتوا در سایت، اصلاح و یا ویرایش داده‌های الکترونیکی را برون سپاری کرد.  یک کارمند دیتا اینتری از طریق کامپیوتر و برنامه‌های متفاوت پردازش اطلاعات شامل اکسل، پاورپوینت، اکسس و...، به وارد کردن اطلاعات در یک پایانه داده و یا سند می‌پردازد.

همچنین در نظر داشته باشید که اغلب دیتا اینتری یا ورود اطلاعات، به صورت دیجیتال انجام می‌شود اما ثبت اطلاعات به صورت کاغذی نیز در این حرفه انجام می‌شود. در این میان افراد به عنوان دیتا اینتری با انواع مختلفی از داده‌های الکترونیکی و ابزار‌های اجرایی روبه‌رو می‌شوند که مورد استفاده‌ی بسیاری از افراد حرفه‌ای نیز قرار می‌گیرد. برای مثال کیبورد یا صفحه کلید به عنوان یکی از رایج‌ترین ابزار‌های مورد استفاده برای ورود یا ویرایش داده‌ها است. علاوه بر این نیز مشاغل دیگری همچون تایپست، رمز‌گذار (Coder)، پردازشگر کلمه (Word Processor) و یا رونویس (Transcriber) نیز در ین حوزه جای می‌گیرند.

مهارت‌های لازم برای دیتا اینتری شامل چه مواردی است؟

برای شروع، شاید کار ورود اطلاعات یک شغل ساده به نظر برسد. ولی افراد برای انجام دیتا اینتری باید از چندین مهارت برخوردار باشند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

تایپ دقیق و کار با کامپیوتر

یکی از مهم‌ترین مهارت‌های مورد نیاز برای ورود اطلاعات، توانایی تایپ دقیق و وارد کردن درست اطلاعات است. توجه داشته باشید که اغلب داده‌های مورد نظر شامل مجموعه‌ای از اعداد، اطلاعات تماس شخصی و یا موارد دیگر می‌شوند که وارد کردن صحیح و دقیق آن‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

کارفرمایان انتظار دارند تا کار مورد نظر در سریع‌ترین و دقیق‌ترین حالت ممکن انجام شود. در نتیجه بسیار مهم است که افراد به عنوان وارد کننده‌ی اطلاعات یا انجام دهنده خدمات تایپ، بتوانند بدون نیاز به صفحه کلید، اطلاعات را به سرعت و به درستی وارد کنند.

همچنین آشنایی با سایر دستگاه‌های متصل به کامپیوتر نظیر پرینتر و اسکنر نیز برای افراد فعال در این حوزه ضروری است. در این راستا افراد می‌توانند از آموزش‌های رایگان و آنلاین بسیار زیادی برای یادگیری و استفاده از تجهیزات بهره‌مند شوند.

افزایش مهارت یادگیری زبان

برای موفقیت در حوزه‌ی دیتا اینتری، لازم است تا افراد از مهارت خوبی در نگارش زبان فارسی برخوردار باشند. علاوه بر این، یاد‌گیری و تقویت مهارت‌های زبان خارجی به ویژه انگلیسی، شامل مهارت‌های خواندن، نوشتن و یا تصحیح کردن جملات نیز بسیار ضروری است.

همچنین اشخاص به عنوان فریلنسر ورود اطلاعات باید از دانش زبانی بسیار خوبی برخوردار باشند تا به صورت صحیح به رعایت اصول نگارشی، نقطه‌گذاری و ... بپردازند. در بسیاری از پروژ‌ه‌های دیتا اینتری، افراد باید این امکان را داشته باشند تا اشتباهات نگارشی و یا دستوری را ویرایش کنند تا پروژه مورد نظر با کمترین اشتباهات نگارشی یا دستوری و با کیفیت بسیار بالایی به کارفرمایان ارائه شود.

تایپ سریع در دیتا اینتری

علاوه بر مهارت تایپ دقیق، افراد برای ورود اطلاعات باید سرعت تایپ قابل توجهی داشته باشند. بسیاری از کارفرمایان انتظار دارند تا فریلنسر‌های ورود اطلاعات بتوانند در هر دقیقه ۶۰ کلمه را تایپ کنند که این تعداد ممکن است تا ۸۰ یا ۹۰ کلمه در دقیقه هم در نظر گرفته شود.

همچنین افراد وارد‌کننده‌ی اطلاعات باید در نظر داشته باشند که هر چه داده‌های مورد نظر با دقت و سرعت بالاتری وارد شوند، پروژه‌های بیشتری به آن‌ها واگذار می‌شود که باعث افزایش درآمد آن‌ها نیز می‌شود. اگر افراد حاضر در این حوزه، از سرعت تایپ قابل قبولی برخوردار نیستند، می‌توانند با تمرین روزانه و یادگیری روش‌های تایپ سریع، به استاندارد مورد نظر برسند.

دانش کافی برای کار با نرم افزار‌های مختلف

از دیگر موارد حائز اهمیت برای وارد کردن اطلاعات، برخورداری از تجربه‌ی کار با نرم‌افزار‌های متفاوت است. برخی از رایج‌ترین ابزار‌های مورد استفاده در ورود اطلاعات شامل موارد زیر است:

  • اکسل

  • پاورپوینت

  • اکسس

  • ورد

  • ایمیل

  • و ...

آشنایی اولیه و آگاهی از نحوه استفاده هر کدام از ابزار‌ها توسط افراد فعال در این حوزه، نشان‌دهنده‌ی مهارت آن‌ها به کارفرمایان مورد نظر است.

میزان درآمد شغل دیتا اینتری و تایپ

درامد تایپ و دیتا اینتری

به طور کلی معیار‌های بسیار زیادی برای تعیین میزان دستمزد و قیمت دیتا اینتری وجود دارد. رایج‌ترین روش‌های محاسبه‌ی حقوق در این حوزه شامل موارد زیر می‌شود:

  • ساعتی

  • پروژه‌ای

  • براساس تعداد کلمات

در این میان کسب درآمد از طریق دیتا اینتری و تایپ برای سایت‌های خارجی، یکی از مطمئن‌ترین راه‌های کسب درآمد است که میزان حقوق آن ساعتی ۵ تا ۱۷ دلار در نظر گرفته می‌شود. همچنین افرادی که از سرعت تایپ بسیار بالا و یا تجربه‌ی کافی در این حوزه برخوردارند، اغلب حقوق بیشتری دریافت می‌کنند.

همچنین برای افزایش درآمد در این حوزه، افراد می‌توانند از این شغل به عنوان کار پاره وقت و یا دوم خود استفاده کنند تا از درآمد بیشتری برخوردار شوند.

روش‌های پیدا کردن پروژه ورود اطلاعات یا دیتا اینتری

افراد به عنوان متخصص ورود اطلاعات می‌توانند از طریق روش‌های متفاوتی به پروژه‌های خارجی دسترسی پیدا کنند. در ادامه چند روش برای پیدا کردن پروژه ورود اطلاعات را به شما معرفی می‌کنیم:

سایت‌های فریلنسری

یکی از راحت‌ترین روش‌های دسترسی به پروژه‌‌های متفاوت و کار پاره وقت، ثبت‌نام در سایت‌های فریلنسری همانند پونیشا و یا آپ‌ورک است. کارفرمایان نیاز‌های تجاری خود را در این سایت‌ها اعلام می‌کنند تا فریلنسر‌های مختلف ضمن ارائه‌ی قیمت پیشنهادی خود برای انجام پروژه، نسبت به دریافت آن با یکدیگر به رقابت بپردازند. در نظر داشته باشید که قیمت در نظر گرفته شده در این سایت‌ها به صورت پروژه‌ای و یا ساعتی پیشنهاد می‌شود.

در واقع این پایگاه‌های ارائه و یا دریافت پروژه، به عنوان یک واسطه امن میان فریلنسر‌ها و کارفرمایان محسوب می‌شوند که بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های جانبی برای کارفرمایان، افراد مورد نظر خود را برای انجام پروژه پیدا می‌کنند. از طرفی فریلنسر‌ها نیز می‌توانند در کمترین زمان و از هر مکانی که هستند، درآمد خالص کار خود را دریافت کنند.

راه اندازی سایت شخصی

از دیگر موارد حائز اهمیت برای پیدا کردن پروژه‌های فریلنسری، راه اندازی یک سایت شخصی برای دسترسی راحت‌تر کارفرمایان و افراد مختلف به نمونه کارهای فریلنسر‌ی است. در ادامه به مهم‌ترین دلایل و اهمیت ساخت وب‌سایت برای فریلنسر‌ها اشاره می‌کنیم:

  • ارتباط راحت‌تر و سریع‌تر کارفرمایان با فریلنسر‌ها از طریق وب‌سایت

  • امکان نمایش نمونه کارهای فریلنسر‌ها به کاربران در وب‌سایت

  • ایجاد محیطی حرفه‌ای برای جذب بیشتر کارفرمایان

  • و ...

شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از راه‌های پیدا کردن پروژه‌های فریلنسری از جمله دیتا اینتری، عضویت در شبکه‌های اجتماعی از جمله لینکدین است. پلتفرم لینکدین به عنوان یکی از هوشمند‌ترین شبکه‌ها برای کاریابی شناخته می‌شود که افراد می‌توانند ضمن دسترسی به پروژه‌های خارجی بسیار زیاد در آن، فرصت‌های شغلی مناسب خود را پیدا کرده و برای کارفرمایان درخواست همکاری بفرستند.

برای شروع این کار کافی است تا افراد به عنوان فریلنسر، یک پروفایل حرفه‌ای ایجاد کرده و به طور مداوم در آن فعالیت داشته باشند. همچنین فریلنسر‌ها می‌توانند با ایجاد لینک برای ورود به سایت شخصی خود، امکان دسترسی کارفرمایان را به نمونه‌ کارهای خود امکان‌پذیر کنند.

نتیجه گیری

در این مطلب به طور کلی به شغل دیتا اینتری یا ورود اطلاعات و جوانب آن، پرداختیم. در نظر داشته باشید که شغل دیتا اینتری می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای افراد علاقه‌مند به انعطاف شغلی باشد. در این راستا امکان بررسی و وارد کردن داده‌ها توسط کامپیوتر نیز باعث شده تا افراد بتوانند از منزل و به صورت پاره‌وقت، موقت و یا فریلنسری به این شغل مشغول شوند. به همین منظور کافی است افراد برای ورود به این شغل، مهارت‌های متنوعی را کسب کنند تا به راحتی توسط وب‌سایت‌های فریلنسری همانند پونیشا یا نمونه‌های خارجی آن مانند آپ ورک، به پروژهای مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید