اتفاق مهم در روسیه از نظر لاپید

کدخبر: ۵۱۰۳۳۸
یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز در نشستی در کابینه این رژیم درباره فعالیت "آژانس یهود" در روسیه گفت: روابط با مسکو برای اسرائیل اهمیت دارد و اقلیت بزرگ یهود در روسیه مهم هستند و این موضوع در تمامی گفتگوهای دیپلماتیک با آنها مطرح می‌شود.
اتفاق مهم در روسیه از نظر لاپید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، میدل‌ ایست مانیتور اعلام کرد، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) تصمیم اخیر مسکو برای تعطیلی "آژانس یهود" را رویدادی حساس خواند که بر روابط تل‌آویو-مسکو تاثیر خواهد گذاشت.

یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز در نشستی در کابینه این رژیم درباره فعالیت "آژانس یهود" در روسیه اظهار کرد: روابط با مسکو برای اسرائیل اهمیت دارد و اقلیت بزرگ یهود در روسیه مهم هستند و این موضوع در تمامی گفتگوهای دیپلماتیک با آنها مطرح می‌شود.

لاپید که ریاست این جلسه را بر عهده داشت، تاکید کرد: تعطیلی دفاتر "آژانس یهود" رویداد مهم و حساسی خواهد بود که بر روابط تل‌آویو-مسکو تاثیر خواهد گذاشت.

دفتر لاپید نیز در بیانیه‌ای توضیح داد: نخست وزیر دستورالعمل‌های خود را برای تیم حقوقی جهت آمادگی برای سفر به مسکو به محض کسب موافقت روسیه با مذاکرات و تلاش برای انجام گفتگوی حقوقی در کنار پیشبرد گفتگوی دیپلماتیک در سطح بالا درباره این مساله صادر کرد.

طبق این بیانیه، لاپید گفت، "توافق شد مدیرکل وزارت خارجه به هماهنگی‌ها با مسؤولان مربوطه در مورد این سفر ادامه دهد".

بر اساس بیانیه یاد شده، در این جلسه وزرای مهاجرت، مسکن و دارایی رژیم صهیونیستی، مدیرکل دفتر لاپید، مدیرکل وزارت خارجه، معاون مدیر شورای امنیت داخلی، مدیر سیاست خارجه شورای امنیت ملی این رژیم و نیز نمایندگان "آژانس یهود" و سازمان‌های یهودی جهانی حضور داشتند.

اخیرا به دلیل موضع‌گیری‌های اسرائیل در جنگ اوکراین، روسیه به آژانس یهود فعال در این کشور دستور داد تا فعالیتش را متوقف کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید