دست رد نفتالی بنت به پیشنهاد لاپید!

کدخبر: ۵۱۰۵۶۹
اقتصادنیوز:نفتالی بنت با پیشنهاد یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای برعهده گرفتن پست سرپرست وزارت خارجه مخالفت کرد.
دست رد نفتالی بنت به پیشنهاد لاپید!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به  نفتالی بنت، نخست وزیر سابق پیشنهاد داد که پست سرپرستی وزارت خارجه را برعهده بگیرد اما بنت مخالفت کرد.

خبرگزاری فلسطینی سما گزارش داد، به گفته رسانه‌های اسرائیلی بنت تصمیم گرفته تا از چشم رسانه‌ها دور باشد و شاید این یکی از دلایل مخالفت وی با این پیشنهاد بود. هدف لاپید از این پیشنهاد راضی کردن بنت و دادن پستی مهم به وی بود.

به نظر می‌رسد این اقدام لاپید برای دلجویی از بنت صورت گرفته که گفته می‌شود در زمان سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به اراضی اشغالی پیشنهاد حضور در کنار لاپید برای استقبال از رئیس جمهور آمریکا را داده و با مخالفت وی روبرو شده بود.

طبق نوشته معاریو، روزی که جو بایدن وارد اراضی اشغالی شد، بانوی افسری که اداره آیین استقبال را بر عهده داشت، در میان نگاه متعجب حاضران در فرودگاه اجازه نداد که بنت همراه با جو بایدن، لاپید و اسحاق هرتزوگ، رئیس‌ اسرائیل، وارد بخش سکوی استقبال شود.

بنت، که هنوز رسماً پست «نخست‌وزیری جایگزین» را در دست دارد، و از دستور لاپید در این زمینه آگاهی نداشت، باور نکرده بود که اجازه همراهی با بایدن از او گرفته شده و در لحظات اولیه شوکی که به او وارد شد، تلاش کرد کمی با آن بانوی افسر که جدیتش روشن بود، بیهوده بحث کند.

معاریو در ادامه نوشت: رسانه‌های اسرائیل، پیاپی تصاویر بنتِ سرگردان را در آن صحنه و سایر صحنه‌های روز استقبال از جو بایدن منتشر کرده و نوشتند که او خود با درک وضعیتش، از حضور در بقیه مذاکرات و آیین‌های تدارک دیده شده برای جو بایدن خودداری کرد.

رسانه‌ها گفتند که لاپید می‌خواست برای بنت روشن کند که نباید در اموری که دیگر در حیطه اختیارات او نیست، دخالت کند.

اخیرا و پس از به پایان رسیدن دوره نخست وزیری نفتالی بنت براساس توافق ائتلافی یائیر لاپید پست نخست وزیری را برعهده گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید