درخواست جدید اسرائیل از آمریکا فاش شد!

کدخبر: ۵۱۰۶۰۲
دو مقام اسرائیلی فاش کردند که رژیم صهیونیستی از آمریکا خواسته از عملیات ترکیه در شمال سوریه جلوگیری کند.
درخواست جدید اسرائیل از آمریکا فاش شد!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، دو مقام اسرائیلی ناشناس گفتند که ایال هولاتا، مشاور امنیت ملی اسرائیل در هفته‌های اخیر به جیک سالیوان، همتای آمریکایی خود گفته است که حمله مجدد ترکیه به شبه نظامیان کرد در شمال سوریه به منافع منطقه‌ای ایران کمک خواهد کرد.

آکسیوس گزارش داد، در ماه مه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، آغاز چهارمین عملیات نظامی بزرگ علیه گروه‌های مسلح کرد شامل گروه نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) و یگان‌های مدافع خلق (YPG) را که در امتداد مرز سوریه با ترکیه فعالیت می‌کنند اعلام کرد. آنکارا تاکید داشته که این گروه‌ها امنیت ملی آن را تهدید می‌کنند.

این عملیات نظامی پس از دیدار بایدن با اردوغان در حاشیه نشست سران ناتو در اواخر ماه گذشته میلادی به حال تعلیق در آمد. بایدن در جریان آن دیدار از رئیس جمهور ترکیه خواسته بود به این حمله برنامه ریزی شده خود ادامه ندهد. اردوغان اخیرا هشدار داده است که برنامه این عملیات متوقف نشده است، بلکه در زمانی که ترکیه انتخاب کند، اجرا خواهد شد.

خارج از وضعیت کنونی، اسرائیل در طول سالیان متمادی تمایل به حمایت از گروه‌های کرد داشته است و با هدف ایجاد یک "کشور کرد" جداگانه در منطقه همذات پنداری کرده است. بر اساس گزارش‌ها، گروه‌های کرد متقابلاً این رویکرد را نسبت به اسرائیل داشته و روابط خود را با اسرائیل توسعه داده‌اند و گفته می‌شود که آموزش‌های نظامی را با حمایت اسرائیل انجام داده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید