ترفند روس ها برای خنثی کردن تحریم ها

کدخبر: ۵۱۰۶۱۱
روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که تحریم های غرب علیه روسیه، روشهای مردم در دوره شوروی برای تولید غذای خود را زنده کرده است.
ترفند روس ها برای خنثی کردن تحریم ها

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، روزنامه «وال استریت ژورنال» در گزارشی به تلاش روس‌ها برای مقابله با افزایش قیمت مواد غذایی در مواجهه با تحریم‌های ضد روسی غرب پرداخته است. 

به نوشته این روزنامه آمریکایی، «کسنیا آبرامووا» مانند بسیاری از شهروندان روس در تلاش است تا در برابر تورم بالا و اختلالات احتمالی عرضه مواد غذایی مرتبط با تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه از خانواده خود محافظت کند. وی گفت: همه چیز گران است. این یک فاجعه است. بنابراین ما در باغ از صبح تا غروب در حال شخم زدن هستیم.

به گزارش این نشریه، گذراندن تابستان در یک ویلا در حومه سرسبز شهرها یک رسم در خانواده‌های روسی است و امسال، افراد بیشتری به باغبانی می‌پردازند تا هزینه‌های فزاینده مواد غذایی را جبران کنند. طبق این گزارش، قیمت مواد غذایی در ژوئن ۱۹.۱ درصد نسبت به ماه مشابه در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته، در حالی که قیمت برخی از محصولات مانند شکر ۴۸ درصد نسبت به سال قبل و ماکارونی با ۲۸ درصد در مدت مشابه، با افزایش قابل توجهی همراه بوده است. 

«اولگا شوچنکو» جامعه شناس در کالج «ویلیامز» ماساچوست آمریکا در این خصوص گفت: شهروندان روس و به ویژه آن‌هایی که از نسل قدیمی هستند، در توالی طولانی از تحولات مختلف زندگی کرده‌اند و به این افتخار می‌کنند که می‌توانند از سختی‌ها عبور کنند و به منابع خود متوسل شوند. 

به گزارش وال استریت ژورنال، بر اساس نظرسنجی‌ای که امسال توسط مرکز تحقیقات بازار و افکار عمومی روسیه انجام شد، نزدیک به نیمی از مردم روسیه صاحب خانه روستایی یا باغچه هستند. حدود ۳۹ درصد از افراد مورد بررسی گفتند که قصد دارند تعطیلات تابستانی خود را در آن بگذرانند که پنج درصد بیشتر از سال گذشته است. اکثر آن‌ها گفتند که از زمین خود برای پرورش غذا استفاده می‌کنند.

طبق این گزارش، در دوره شوروی، دولت قطعه زمین و خانه‌های تابستانی را به ساکنان شهر اختصاص می‌داد. «جین زاویسکا» دانشیار جامعه‌شناسی در دانشگاه آریزونا گفت: با شکست اقتصاد دولتی در تولید میوه و سبزیجات کافی، دولت مردم را تشویق به ایجاد باغچه‌های خانگی کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: مقامات دولتی روسیه باغداری و کشاورزی را تشویق می‌کنند. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اخیرا قانونی را امضا کرد که قوانین اداری مربوط به مزارع محلی را تسهیل می‌کند. 

از زمان شروع بحران اوکراین، آمریکا و اروپا به دنبال محدود کردن مراودات و ارتباطات روسیه هستند و این کشور را هدف تحریم‌های فزاینده قرار داده‌اند. اخیراً «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین تاکید کرد که علیرغم طرح‌ها و نقشه‌های کشورهای غیردوست، منزوی کردن روسیه غیرممکن است. 

براساس گزارش خبرگزاری تاس، پسکوف با اشاره به فشار کشورهای غربی برای انزوای روسیه در نظام بین‌المللی گفت: علیرغم این واقعیت که کشورهای غیردوست، یا بهتر بگوییم متخاصم با ما، تلاش می‌کنند ما را از نظر اقتصادی، سیاسی و در حوزه تجارت منزوی کنند، اما اینجا هیچکس از انزوا صحبت نمی‌کند.

سخنگوی کرملین در ادامه تاکید کرد «آن‌ها نمی‌توانند ما را متوقف کنند چرا که در جهان امروز غیرممکن است که بتوانید کشوری را منزوی کنید، مخصوصا کشور بزرگی مثل روسیه». 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید