کلاهبرداری عجیب پسر از پدرش/ ماجرا چیست؟

کدخبر: ۵۱۱۱۰۵
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان قرچک از کشف کلاهبرداری اینترنتی و شناسایی عامل برداشت‌های غیرمجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان خبر داد.
کلاهبرداری عجیب پسر از پدرش/ ماجرا چیست؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، مرتضی ملکی ظهر امروز چهارشنبه پنجم مرداد ماه در تشریح جزئیات این خبر در جمع خبرنگاران بیان کرد: چند روز گذشته یکی از شهروندان به پلیس فتا شهرستان قرچک مراجعه کرده و بیان داشته که از یکی از حساب‌های بانکی ام مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال بدون اطلاع بنده کسر شده است.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا دست به کار شده و با بررسی پرینت حساب شاکی مشخص شد که این مبلغ به صورت اینترنتی و مبالغ سیصد هزار تومانی به صورت گسترده از حساب شاکی کسر شده است.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان قرچک بیان کرد: شاکی اصرار داشته که هیچگونه پیامک رمز دوم اینترنتی و یا پیامک برداشت برای وی ارسال نشده است که با اقدامات تخصصی مشخص شد که دسترسی به پیامک برای خط تلفن شاکی لغو شده و شماره تلفن دیگری نیز جهت دریافت پیامک معرفی شده است.

این مقام انتظامی اظهار کرد: در ادامه تحقیقات و مکاتبه با شرکت پرداخت درگاه اینترنتی مشخص شد که تمام خریدها از طریق دو شماره تلفن انجام شده است و پس از استعلام مالکیت ۲ شماره تلفن همراه مشخص شد که یکی از ۲ خط متعلق به پسر شاکی است.

ملکی در پایان با اشاره به تشکیل پرونده قضایی در این خصوص گفت: ارتقاء دانش اینترنتی در پیشگیری از جرائم رایانه ای بسیار مهم بوده و شهروندان به هیچ عنوان اطلاعات شخصی رایانه ای و حساب بانکی خود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید