واکنش ترامپ به سفر پلوسی به تایوان

کدخبر: ۵۱۱۵۴۱
دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق آمریکا نسبت به سفر رئیس مجلس نمایندگان کشورش به تایوان واکنش نشان داد.
واکنش ترامپ به سفر پلوسی به تایوان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از سفر برنامه ریزی شده پلوسی به تایوان انتقاد و اعلام کرد او فقط اوضاع را بدتر میکند و نباید به تایوان برود.

براساس گزارش هیل ترامپ در این خصوص گفت: «درگیری با چین آخرین چیزی است که او باید در آن به فکر آن باشد. او (پلوسی) فقط اوضاع را بدتر خواهد کرد. هر چیزی را که او لمس می‌کند، به آشوب، اختلال، و چرند تبدیل می‌شود»

پکن به پلوسی نسبت به بازدید از این جزیره هشدار داده و گفته است که این «خط قرمز» چین را به چالش می‌کشد و آمریکا با «اقدامات متقابل قاطعانه» مواجه خواهد شد. دولت چین در چند ماه گذشته مانور‌های نظامی را در نزدیکی تایوان  افزایش داده است.

در همین راستا کاخ سفید تاکید حامی سفر پلوسی به تایوان نبوده است، جو بایدن نیز در این خصوص گفته است که ارتش آمریکا فکر می‌کند اکنون زمان خوبی برای سفر به تایوان نیست. اگرچه بایدن هیچ حرکت علنی برای جلوگیری از سفر پلوسی انجام نداده است.

پلوسی در ابتدا قصد داشت در ماه آوریل به تایوان سفر کند، اما پس از ابتلا به کووید-۱۹ سفر خود را لغو کرد.

چین، تایوان را یکی از استان‌های خود می‌داند. تایوان در حال حاضر ازسوی یک رژیم رقیب اداره می‌شود که اعضای آن در سال ۱۹۴۹ و در پایان جنگ داخلی چین، به این منطقه پناه بردند.

پیشتر چین از اقدامات تحریک آمیز آمریکا در تنگه تایوان انتقاد کرده و گفته بود اقدام واشنگتن در عبور کشتی جنگی از تنگه تایوان، باعث تنش و ایجاد اختلال در تجارت جهانی می‌شود. مقامات چین همچنین اعلام کرده‌اند این تنگه از خطوط قرمز پکن است و دولت تایوان بر استقلال این گذرگاه آبی نظارت کامل دارد.

آمریکا مدعی است برای جلوگیری از ظهور چین و تبدیل شدن این کشور به یک سلطه منطقه‌ای باید همان سیاست مهاری که علیه شوروی سابق اتخاذ شد را علیه پکن اجرایی کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید