تداوم تنش ها با سفر نانسی پلوسی به تایوان/ ارتش چین به آمریکا هشدار داد

کدخبر: ۵۱۱۸۱۵
تنش‌ها بر سر جزیره تایوان که پکن آن را قلمروی خود می‌داند در پی اعلام سفر احتمالی «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره که در تور آسیایی خود به سر می‌برد، افزایش یافته است.
تداوم تنش ها با سفر نانسی پلوسی به تایوان/  ارتش چین به آمریکا هشدار داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، یک سخنگوی نیروی هوایی چین یکشنبه (۳۱ ژوئیه)  گفت این کشور قاطعانه از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود حفاظت خواهد کرد.

رویترز به نقل از رسانه‌های دولتی چین گزارش داد او در یک نمایشگاه هوایی نظامی در اشاره به تایوان گفت که نیروی هوایی چین انواع بسیاری از جت‌های جنگنده را در اختیار دارد که می‌توانند دور «جزیره ارزشمند سرزمین مادری ما» را طی کنند. 

تنش‌ها بر سر جزیره تایوان که پکن آن را قلمروی خود می‌داند در پی اعلام سفر احتمالی «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره که در تور آسیایی خود به سر می‌برد، افزایش یافته است.

پیش‌تر، اداره دولتی امنیت دریایی منطقه پینگتان اعلام کرد ارتش چین از روز شنبه رزمایشی نظامی در استان فوجیان در جنوب شرقی این کشور در مجاورت تنگه تایوان برگزار کرده است. این اداره هشدار داد که تمرینات نظامی با گلوله‌های جنگی از ساعت ۸ صبح تا ۹ شب شنبه به وقت محلی اجرا شد و منطقه دریایی تعیین شده برای ورود همه شناورها بسته خواهد شد.

همزمان ارتش چین از روز جمعه در بخش غربی تنگه هاینان، که استان گوانگدونگ را از جزیره هاینان جدا می‌کند و همچنین در نزدیکی جزیره‌ای واقع در جنوب این منطقه رزمایش‌هایی را برگزار کرده است.

این رزمایش‌ها در آستانه نود و پنجمین سالگرد تأسیس ارتش چین و همچنین سفر احتمالی نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان برگزار شده است.

اوایل ماه میلادی جاری (ژوئیه) رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که پلوسی قرار است در ماه اوت به تایوان سفر کند که با واکنش تند پکن مواجه شد. وزارت امور خارجه چین هشدار داد در صورت انجام‌شدن این سفر، پکن اقدامات قاطعی را برای حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی خود اتخاذ خواهد کرد و آمریکا مسئولیت کامل پیامدهای ناشی از این سفر را برعهده خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید