هشدار جدی هواشناسی / اعلام آماده باش در تهران

کدخبر: ۵۱۲۴۴۷
اقتصادنیوز: حامد یزدی مهر، مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران با صدور هشدار نارنجی هواشناسی، بر لزوم آماده باش دستگاه‌های اجرایی استان جهت مقابله باسیلاب احتمالی تاکید کرد.
هشدار جدی هواشناسی / اعلام آماده باش در تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران بر لزوم آماده باش دستگاه‌های اجرایی استان جهت مقابله باسیلاب احتمالی تاکید کرد.

حامد یزدی مهر از صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی در استان تهران خبر داد و گفت: با توجه به رشد قابل ملاحظه ابر‌های همرفتی و فعالیت سامانه بارشی برای چهارشنبه ۱۲ مرداد ماه تا پنج شنبه ۱۳ مرداد ماه این هشدار صادر شده است.

وی با بیان اینکه رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در نواحی مستعد و احتمال بارش تگرگ در مناطق شمالی به ویژه ارتفاعات استان تهران پیش‌بینی شده است گفت: جاری شدن رواناب آب گرفتگی بعضی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها از اثرات این مخاطره محسوب می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از احتمال خسارت در اثر وزش باد شدید لحظه‌ای، رخداد مه و کاهش شعاع دید در ارتفاعات و گردنه‌های کوهستانی خبر داد و عنوان کرد: بر اثر این مخاطرات احتمال اختلال در آمد و شد به ویژه در جاده‌های کوهستانی وجود دارد لذا به همه مردم توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و کوهنوردی و همچنین پرواز با هواپیما‌های سبک و بالگرد اجتناب کنند.

یزدی مهر به شکستن درختان فرسوده و آسیب به صنایع و بخش‌های مختلف کشاورزی بر اثر وزش باد شدید در نواحی جنوبی و غرب استان تهران اشاره کرد و افزود: به مردم توصیه می‌کنیم از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده خودداری کنند همچنین نسبت به مستحکم سازی سازه‌های موقت مانند پوشش گلخانه‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی توجه لازم را داشته باشند.

مدیرکل مدیریت استانداری تهران ضمن اعلام آماده باش به همه دستگاه‌های اجرایی نیرو‌های امدادی راهداری شهرداری‌ها گفت: از همه دستگاه‌ها می‌خواهیم جهت مقابله با بحران آمادگی لازم را داشته باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید