طالبان دستور داد/ پرچم‌های عزای امام حسین(ع) را پایین بیاورید

کدخبر: ۵۱۲۸۲۶
ماموران طالبان گفته‌اند که دستور پایین کشیدن پرچم‌های عاشورا از مکان‌های عمومی از سوی رهبری این گروه صادر شده است
طالبان دستور داد/ پرچم‌های عزای امام حسین(ع) را پایین بیاورید
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اعتمادآنلاین، ماموران اداره «امر به معروف و نهی از منکر» طالبان روز چهارشنبه، ۱۲ مرداد (۳ اوت۲۰۲۲)، به پیروان مذهب تشیع در استان بلخ دستور دادند که پرچم‌های عزاداری «عاشورا» را از بام‌های خانه‌ها، سردر مغازه‌ها، خودروها، و جاده‌ها جمع کنند. این دستور صبح چهارشنبه از سوی ماموران طالبان به مردم ابلاغ شد و تا عصر چهارشنبه، تمامی پرچم‌ها از مکان‌های عمومی جمع شدند.
چندین منبع در شهر مزارشریف در تماس با ایندیپندنت فارسی گفتند که ماموران محلی طالبان با خشم و تحکم به نمایندگان محله‌ها و روستاها دستور دادند که تمامی پرچم‌هایی که نشان مذهبی شیعه دارند، باید تا عصر چهارشنبه جمع شوند، وگرنه با واکنش و اقدام آنان روبه‌رو خواهند شد.

در چند روز گذشته، ساکنان مزارشریف و شماری از شهرستان‌ها، از جمله بلخ، برای پیشواز مراسم مذهبی «عاشورا» که معمولا از یکم تا سیزدهم ماه محرم برگزار می‌شود، بیرق‌هایی را با شعارها و نمادهای مذهبی شیعه در شماری از جاده‌ها، بام‌های خانه‌ها، سردر مغازه‌ها، و خودروها نصب کرده بودند.

حمیدالله (مستعار)، ساکن مزارشریف که شاهد برچیده شدن بیرق‌های مخصوص عزاداری عاشورا بوده است، گفت: «مانند سال‌های گذشته، پرچمی مربوط به عاشورا را بر خودرو خود نصب کرده بودم. طالبان مرا در ایست بازرسی متوقف کردند و پرچم را گرفتند و دور انداختند. من و همراهانم نتوانستیم اعتراض کنیم، چون از عواقب آن ترسیدیم.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید